Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 13 czerwca 2019 r., sygn. III SA/Gl 448/19

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Wiesner (spr.), Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędzia WSA Małgorzata Herman, Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 czerwca 2019 r. sprawy ze skargi Miasta G. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Śląskiego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Prezydenta Miasta oddala skargę.

Uzasadnienie

Wojewoda Śląski rozstrzygnięciem nadzorczym z 18 stycznia 2019r. nr NPII.4131.1.687.2018 wydanym na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 994 ze zm.) stwierdził nieważność uchwały nr II/29/2018 Rady Miasta Gliwice z 13 grudnia 2018r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Prezydenta Miasta Gliwice w całości jako sprzecznej z art. 36 ust. 2 i 3 ustawy z 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 1260 ze zm.) oraz z załącznikiem nr 1 Tabela I - część B - lp. - 2- tiret 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z 15 maja 2018r. w sprawie wynagrodzenia pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018r., poz. 936, dalej: rozporządzenie).

Zawiadomieniem z 21 grudnia 2018r. organ nadzoru powiadomił o wszczęciu postępowania nadzorczego w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały nr II/29/2018 Rady Miasta Gliwice z 13 grudnia 2018r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Prezydenta Miasta Gliwice w całości jako sprzecznej z art. 36 ustawy o pracownikach samorządowych.

Pismem z 4 stycznia 2019r. strona złożyła w sprawie wyjaśnienia. Wskazano, że art. 37 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych zawierając delegację ustawową do wydania rozporządzenia przez Radę Ministrów wyraźnie odróżnia warunki i sposób wynagradzania pracowników samorządowych od minimalnego i maksymalnego wynagrodzenia bądź jego elementów. Wynika to z punktów 3, 4 i 5 powołanego przepisu. Pracowników samorządowych zatrudnianych na podstawie wyboru dotyczy punkt 4, w którym brak jest delegacji do ustalenia wysokości wynagrodzenia zasadniczego w odróżnieniu od punktów 3 i 5. Wobec powyższego regulacja zawarta w załączniku nr 1, Tabeli I, części B, lp.2, tiret 2 do rozporządzenia wykracza poza zakres delegacji ustawowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00