Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 8 maja 2019 r., sygn. III SA/Wr 92/19

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankowska - Szostak, Sędziowie Sędzia WSA Sędzia WSA Anetta Chołuj (sprawozdawca), Tomasz Świetlikowski, , Protokolant starszy specjalista Monika Tarasiewicz, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 8 maja 2019 r. sprawy ze skargi "A" sp. z o.o. w W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2018 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Główny Inspektor Transportu Drogowego - działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. Z 2018 r., poz. 2096 ze zm. - dalej k.p.a.), art. 4 pkt 22, art. 92a ust. 1,3 i 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 ze zm. - dalej u.t.d.), art. 66 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 ze zm. - dalej p.r.d.), art. 12 ust. 2 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2014/47/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie drogowej kontroli technicznej dotyczącej zdatności do ruchu drogowego pojazdów użytkowych poruszających się w Unii oraz uchylającej dyrektywę 2000/30/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 127, str. 134 ) oraz lp. 9.2. załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym - utrzymał w mocy decyzję D. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2018 r. nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej na "A" w W. sp. z o.o. (dalej: strona, skarżąca, spółka) w wysokości 2.000 zł.

Jak wynika ze stanu faktycznego sprawy dnia [...] września 2018 r. podczas kontroli stanu technicznego autobusu przewożącego uczniów inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego stwierdzili niesprawność układu hamulcowego. Po zwolnieniu hamulca pomocniczego i naciśnięciu hamulca zasadniczego przy wyłączonym silniku słychać było wypływ powietrza z układu pneumatycznego. Celem zweryfikowania ustaleń pojazd poddano kontroli w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów gdzie stwierdzono następujące usterki układu hamulcowego: różnica siły hamowania na kołach drugiej osi (tylnej) wynoszącej 40%, nieszczelny układ pneumatyczny spowodowany pękniętą membraną siłownika tylnego lewego, skorodowane uszkodzone osłony bębna tylnego lewego oraz odłączony czujnik zużycia klocka hamulcowego koła przedniego lewego. Uprawniony diagnosta ocenił stwierdzone usterki jako stwarzające zagrożenie w rozumieniu § 2 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 776 ze zm.). Kontrolujący ocenili zatem, że autobus posiada usterki, które zakwalifikowali jako niebezpieczne w rozumieniu lp. 9.2. załącznika nr 3 do u.t.d.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00