Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 9 maja 2019 r., sygn. VII SA/Wa 2394/18

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Izabela Ostrowska, Sędziowie sędzia WSA Jadwiga Smołucha ( spr.), sędzia WSA Mirosław Montowski, Protokolant sspec. Joanna Piątek-Macugowska, , po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 maja 2019 r. sprawy ze skargi D. P.S.A. z siedzibą w K. na akt Starosty Powiatu G. z dnia [...] sierpnia 2018 r. znak [...] w przedmiocie odrzucenia projektu stałej organizacji ruchu oddala skargę

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej przez D. Spółka Akcyjna z siedzibą w K. (dalej: "skarżący") jest akt Starosty Powiatu [...] z [...] sierpnia 2018 r. w przedmiocie odrzucenia projektu stałej organizacji ruchu dotyczącego ul. J.w miejscowości Ż. przy nowopowstałym zjeździe do obiektu handlowego D. - działki nr [...], [...], [...], [...].

Zaskarżony akt został podjęty w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Wnioskiem z 9 lipca 2018 r. skarżący wystąpił o zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu dla odcinka ul. Jesionowej w miejscowości Ż. Zmiana organizacji ruchu miała polegać na rozszerzeniu treści tabliczki T-0, umieszczonej pod istniejącym znakiem B-5 "8 t", która w projekcie otrzymała brzmienie "Nie dotyczy służb komunalnych obsługujących mieszkańców oraz zaopatrzenia D. S.A.".

W piśmie z [...] sierpnia 2018 roku Starosta Powiatu [...] odrzucił przedstawiony przez skarżącą projekt stałej organizacji ruchu. Starosta wyjaśnił, że projekt uzyskał negatywną opinię zarządcy drogi - Wójta Gminy Ż., który wskazał, że istniejąca organizacja ruchu, polegająca na wprowadzeniu ograniczenia tonażowego wyrażonego znakami B-5 "8 t", była podyktowana wnioskami mieszkańców i miała za zadanie poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz chronić stan techniczny nawierzchni ulicy.

W skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na odrzucenie projektu stałej organizacji ruchu, skarżący wniósł o stwierdzenie nieważności zaskarżonego aktu, zarzucając naruszenie następujących przepisów:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00