Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 15 maja 2019 r., sygn. II SA/Ke 167/19

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Armański, Sędziowie Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Asesor WSA Agnieszka Banach, Protokolant Starszy inspektor sądowy Katarzyna Tuz-Stando, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 maja 2019r. sprawy ze skargi A. W. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą A. W. G. w R. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy z dnia 22 stycznia 2019r. znak: [...] w przedmiocie kary pieniężnej I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję organu I instancji; II. zasądza od Okręgowego Inspektora Pracy na rzecz A. W. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą A. W. G. w R. kwotę 296 (dwieście dziewięćdziesiąt sześć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 22 stycznia 2019 r., znak: [...], Okręgowy Inspektor Pracy , po rozpatrzeniu odwołania A. W., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą A. W. G., utrzymał w mocy decyzję inspektora pracy J. T. z dnia 30 listopada 2018 r., nr [...], o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 7.400 zł.

W uzasadnieniu organ II instancji przedstawił następujący stan faktyczny i prawny sprawy.

W dniach 10, 11 i 25 października 2018 r. inspektor pracy przeprowadził kontrolę ww. przedsiębiorcy w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących czasu jazdy i postoju oraz obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców wykonujących przewozy drogowe zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (...).

W toku kontroli stwierdzono:

- przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy, co stanowi naruszenie art. 7 ww. rozporządzenia;

- 13 przypadków nieokazania podczas kontroli wykresówki, danych z karty kierowcy, tachografu cyfrowego lub dokumentu potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu. Organ ustalił, że kierowca M. K. w 11 przypadkach (samochodem nr rej. TLW [...]), a kierowca T. G. w 2 przypadkach (samochodami nr rej. TLW [...] i TLW [...]) wykonywali przejazdy na trasie R.-R., co do których nie okazano co najmniej jednej wykresówki. Na podstawie stanów licznika samochodów ustalono, że w poszczególnych dniach tj. 29.05.2018, 4.06.2018, 5.06.2018, 14.06.2018, 26.06.2018, 27.06.2018, 29.06.2018, 3.07.2018, 20.08.2018, 21.08.2018, 23.08.2018, 31.07.2018, 13.07.2018, brakuje wykresówek potwierdzających przejazdy na trasie odpowiadającej następującej ilości kilometrów: 51, 16, 125, 166, 63, 107, 242, 137, 51, 35, 131, 47, 22 (km). W piśmie z dnia 30 października 2018 r. (data wpływu do organu 2 listopada 2018 r.) przedsiębiorca wyjaśnił, że brak 13 wykresówek wynika z osobistego kierowania w tym czasie pojazdami, w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą jak również prowadzeniem gospodarstwa rolnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00