Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 9 maja 2019 r., sygn. I SA/Ke 465/18

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Rojek, Sędziowie Sędzia WSA Maria Grabowska (spr.), Sędzia WSA Danuta Kuchta, Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Szyszka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 maja 2019 r. sprawy ze skargi M. K. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za miesiące: od stycznia do grudnia 2010 r., od stycznia do grudnia 2011 r., od stycznia do grudnia 2012 r. i od stycznia do lipca 2013 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w K. (Dyrektor) decyzją z [...] nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w J. z [...] nr [...] określającą M. K. w podatku VAT nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy, do zwrotu na rachunek bankowy oraz zobowiązanie podatkowe za poszczególne miesiące od stycznia 2010 r. do lipca 2013 r.

Organ ustalił, że M. K. prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą C. w zakresie hurtowej sprzedaży zboża, nieprzetworzonego tytoniu, nasion i pasz dla zwierząt. Jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od 1 października 2004 r., jest zarejestrowany jako podatnik VAT-UE. W okresie od 1 stycznia 2010 r. do 31 lipca 2013 r. nabywał towary m. in. od J.M. Kupowane towary przeznaczone były wyłącznie do dalszej odsprzedaży w postaci sypkiej lub po wcześniejszym workowaniu, nie były używane do produkcji pasz. Sprzedaż następowała w przeważającej części na rzecz gospodarstw rolnych oraz spółdzielni rolniczych do wykorzystania w produkcji rolnej (sprzedaż przy opodatkowaniu stawką obniżoną tj. 7% i 8%), a także częściowo na rzecz podmiotów prowadzących działalność handlową w tym zakresie (sprzedaż opodatkowana stawką podstawową tj. 22% i 23%). W rejestrze zakupów VAT M. K. zaewidencjonował i tym samym odliczył w deklaracjach VAT-7 za poszczególne okresy rozliczeniowe podatek naliczony wynikający z faktur VAT wystawionych przez J. M. A. Przeprowadzone postępowanie kontrolne wykazało, że faktury wystawione przez J.M. A. nie dokumentowały rzeczywistych zdarzeń gospodarczych, między podmiotami wykazanymi w zakwestionowanych fakturach. Stwierdzone nieprawidłowości spowodowały zawyżenie podatku naliczonego i świadczą o nierzetelności prowadzonej przez podatnika ewidencji nabyć towarów. W konsekwencji organ pierwszej instancji stwierdził nierzetelność ksiąg podatkowych w zakresie prowadzonej przez M. K. ewidencji nabyć.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00