Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 9 maja 2019 r., sygn. III SA/Gd 30/19

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Janina Guść (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Alina Dominiak, Sędzia WSA Paweł Mierzejewski, , po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 9 maja 2019 r. w Gdańsku sprawy ze skargi D.K. na postanowienie Wojewody z dnia 31 października 2018 r. nr [...] w przedmiocie przywrócenia terminu do wniesienia odwołania 1. uchyla zaskarżone postanowienie, 2. zasądza od Wojewody na rzecz D.K. kwotę 580 (pięćset osiemdziesiąt) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżonym postanowieniem z dnia 31 października 2018 r. Wojewoda odmówił D.K. przywrócenia terminu do wniesienia odwołania od decyzji Prezydenta Miasta i z dnia 24 kwietnia 2018 r. w przedmiocie wymeldowaniu z pobytu stałego.

Podstawą wydania zaskarżonego postanowienia były następujące okoliczności faktyczne i prawne:

Decyzją z dnia 24 kwietnia 2018 r. Prezydent Miasta orzekł o wymeldowaniu D.K. z pobytu stałego z lokalu nr [...] przy ul. [...].

Powyższa decyzja została doręczona w trybie zastępczym na adres pełnomocnika D.K. - adwokata P.P.

Pismem z dnia 8 sierpnia 2018 r. adwokat P.P. zwrócił się do Prezydenta Miasta o dokonanie skutecznego doręczenia wydanej decyzji, wskazując, że nie zna jej treści, ponadto on wniósł o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania i uznanie, że termin zacznie biec od momentu doręczenia odpisu decyzji. Pełnomocnik podniósł, że przy doręczaniu przedmiotowej decyzji doszło do uchybień przez pocztę polską a uchybienie terminowi do wniesienia odwołania nastąpiło bez jego winy. Pełnomocnik skarżącego wskazał, że przedmiotowa decyzja nie została mu skutecznie doręczona z winy poczty polskiej, bowiem w skrzynce pocztowej nie pozostawiono powtórnego awiza informującego go o tej przesyłce i o terminie jej odbioru. Wniósł on także o przeprowadzenie procedury reklamacyjnej w tej sprawie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00