Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 11 kwietnia 2019 r., sygn. II SA/Sz 277/19

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Stefan Kłosowski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Renata Bukowiecka-Kleczaj, Sędzia NSA Danuta Strzelecka-Kuligowska Protokolant starszy sekretarz sądowy Katarzyna Skrzetuska-Gajos po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 11 kwietnia 2019 r. sprawy ze skargi Prokuratora Okręgowego w K. na uchwałę Rady Powiatu Sławieńskiego z dnia 26 października 2017 r. nr XXXI/V/217/17 w przedmiocie wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywania na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu oddala skargę.

Uzasadnienie

Rada Powiatu Sławieńskiego (dalej jako: "Rada" lub "organ") w dniu

26 października 2017 r. działając na podstawie art. 12 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca

1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1868) oraz art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. ze zm.- dalej jako: "p.r.d"), podjęła uchwałę nr XXXI/V/217/17 w sprawie wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonywania dyspozycji usunięcia pojazdu (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2017 r., poz. 4794).

Pismem z dnia 1 lutego 2019 r. Prokurator Okręgowy w K. złożył skargę na opisaną uchwałę, zarzucając jej istotne naruszenie prawa materialnego, tj. art. 7 i 94 Konstytucji RP i przepisu art. 130a ust. 6 p.r.d., polegające na niezgodnym z prawem wykonaniu delegacji ustawowej określonej w ww. przepisie ustawy, w tym nieuwzględnieniu materialnoprawnego kryterium kosztów usuwania i przechowywania pojazdów na obszarze danego powiatu i w efekcie ustaleniu w sposób arbitralny stawek maksymalnych kosztów usuwania pojazdów, przechowywania ich na parkingu strzeżonym, mimo iż rzeczywiste koszty usunięcia i przechowywania pojazdów ponoszone przez Powiat na podstawie umów zawartych z firmą zewnętrzną są znacząco niższe, niż stawki maksymalne określone w uchwale. W związku z powyższym skarżący wniósł o stwierdzenie nieważności zaskarżonej uchwały w całości - jako sprzecznej z prawem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00