Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 4 kwietnia 2019 r., sygn. I SA/Ol 38/19

Oświata

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Przemysław Krzykowski (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski, asesor WSA Katarzyna Górska,, Protokolant specjalista Paweł Guziur, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 4 kwietnia 2019r. sprawy ze skargi spółki A na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie ustalenia wysokości dotacji przypadającej do zwrotu z tytułu pobrania jej w nadmiernej wysokości oraz niezgodnie z przeznaczeniem wraz z odsetkami oddala skargę

Uzasadnienie

Spółka A z siedzibą w Ł. wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" w przedmiocie ustalenia wysokości dotacji przypadającej do zwrotu z tytułu pobrania w nadmiernej wysokości oraz niezgodnie z przeznaczeniem wraz z odsetkami jak dla zaległości podatkowych.

Z uzasadnienia zaskarżonego rozstrzygnięcia i akt sprawy wynika, że Spółka prowadzi Przedszkole Niepubliczne. Burmistrz decyzją z dnia "[...]" ustalił Spółce do zwrotu dotację oświatową pobraną w nadmiernej wysokości w kwocie 10.090,56 zł oraz dotację wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem w kwocie 139.700 zł. Wskazał, że kwota do zwrotu 10.090,56 zł była konsekwencją ustaleń o zawyżeniu liczby dzieci pełnosprawnych w styczniu, lutym, wrześniu i grudniu 2016 r. oraz liczby dzieci niepełnosprawnych we wrześniu 2016 r. Ponadto stwierdził wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem polegające na przeznaczeniu dotacji na wynagrodzenie Prezesa Zarządu Spółki R.H. w łącznej wysokości 139.700 zł. W ocenie organu I instancji, R.H. działał jako przedstawiciel Spółki, tj. organu prowadzącego przedszkole, a nie jako zatrudniony przez tę Spółkę dyrektor przedszkola.

Utrzymując w mocy powyższą decyzję organu I instancji, Samorządowe Kolegium Odwoławcze wskazało, że spór w sprawie dotyczy zasadności wydatków poniesionych na wynagrodzenie R.H., jako wydatków bieżących z tytułu pełnienia w okresie od 9 lutego do 31 grudnia 2016 r. funkcji dyrektora przedszkola. Podzielając w tej kwestii stanowisko organu I instancji, organ odwoławczy wskazał na przepis art. 90 ust. 3d pkt 1 lit. a) i b) ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.), dalej jako: "u.s.o.", w brzmieniu obowiązującym w 2016 r., zgodnie z którym dotacje o których mowa w ust. 1a-3b, są przeznaczone na dofinansowanie realizacji zadań szkoły, przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub placówki w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej. Dotacje mogą być wykorzystane wyłącznie na:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00