Orzeczenie
Wyrok WSA w Kielcach z dnia 18 kwietnia 2019 r., sygn. I SA/Ke 75/19
Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Grabowska, Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak, Sędzia WSA Danuta Kuchta (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Michał Gajda, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 kwietnia 2019 r. sprawy ze skargi P. K. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za sierpień i wrzesień 2013 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w K. (Dyrektor) decyzją z 6 grudnia 2018 r. nr (...) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w K. (Naczelnik) z (...) r. nr (...) w przedmiocie określenia P.K. (podatnik) kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na kolejny okres rozliczeniowy w podatku od towarów i usług za sierpień 2013 r. w wysokości 656 zł oraz za wrzesień 2013 r. w wysokości 4 523 zł.
Dyrektor wskazał, że u podatnika przeprowadzono kontrolę podatkową w zakresie prawidłowości rozliczenia podatku od towarów i usług za miesiące sierpień i wrzesień 2013 r. Ustalono, że P.K. w kontrolowanym okresie prowadził działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży obuwia, torebek i akcesoriów obuwniczych w K. oraz był zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku VAT. W ewidencji zakupów VAT za okres objęty kontrolą podatkową zaksięgowano i rozliczono w deklaracjach VAT-7 podatek naliczony z faktur VAT dokumentujących zakup reklamy publicznej - faktura VAT nr (...) z (...) r. w kwocie netto 5.000 zł, VAT 1.150 zł oraz faktura VAT nr (...) z (...) r. w kwocie netto 5.000 zł, VAT 1.150 zł wystawione przez C. sp. z o.o. Agencja Artystyczna w K. (spółka).
Uwzględniając dokonane ustalenia w trakcie kontroli podatkowej
i postępowania podatkowego oraz zebrane dowody Naczelnik stwierdził, że P.K. nie przedstawił wiarygodnych dowodów, które potwierdziłyby rzeczywiste wykonanie usług reklamy wynikających z wystawionych przez spółkę ww. faktur VAT. Podatnik nie dołożył należytej staranności kupieckiej przy transakcjach zakupu usług reklamowych od spółki na co wskazuje: brak pokwitowań przekazania zapłaty za usługę, brak zainteresowania zarówno wykonaniem usługi jak i samym kontrahentem wystawiającym faktury, utrzymywanie kontaktu z kontrahentem tj. spółką przez osoby nieznane, przekazywanie im zapłaty bez pokwitowania, brak reklam w wyznaczonych na ten cel miejscach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right