Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 17 kwietnia 2019 r., sygn. III SA/Gl 38/19

Gry losowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędzia WSA Krzysztof Kandut (spr.), Sędzia WSA Adam Nita, Protokolant Specjalista Ewa Olender, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 kwietnia 2019 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w R. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] r. nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Katowicach, po rozpatrzeniu odwołania, utrzymał w mocy decyzję Naczelnika [...] Urzędu Celno-Skarbowego w K. z [...] r. nr [...] w sprawie wymierzenia A Sp. z o.o. w R. karę pieniężną w wysokości [...] zł za urządzanie gier na automatach bez koncesji na prowadzenie kasyna gry.

Decyzje zapadły w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu 14 lutego 2018 r. funkcjonariusze [...] Urzędu Celno-Skarbowego w K. przeprowadzili czynności procesowe w trybie art 308 Kodeksu postępowania karnego w lokalu: B w M. W chwili przystąpienia funkcjonariuszy do czynności służbowych w lokalu znajdowały się dwa urządzenia o nazwie Golden Horse o numerach: [...] i [...]. Urządzenia te były włączone i gotowe do gry. Swoim wyglądem przypominały automaty do gier, jakie są eksploatowane w kasynach gry, dlatego funkcjonariusze przystąpili do przeprowadzenia ich oględzin i zbadania ich cech w drodze eksperymentu.

W celu rozpoczęcia gry każde z urządzeń należało zostało zasilone środkami pieniężnymi, które były przeliczane na punkty w/g przelicznika 10 zł = 10 punktów.

W przypadku urządzenia nr [...], oferowało ono 16 gier. Uruchomiono grę black&red. Po wciśnięciu przycisku START w ruch wprawione zostały bębny (symulatory bębnów). Gry rozgrywały się automatycznie, samoczynnie, bez ingerencji grającego. Również samoczynnie nastąpiło zakończenie gry. Grający uzyskali wygraną gotówkową w kwocie 5 zł, wypłaconą przez automat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00