Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 marca 2019 r., sygn. III SA/Wa 1835/18
Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Justyna Mazur (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Artur Kuś, sędzia WSA Anna Zaorska, Protokolant referent Cezary Ciwiński, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 marca 2019 r. sprawy ze skargi P. S.A. z siedzibą w P. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 11 maja 2018 r. nr 0114-KDIP4.4012.148.2018.1.AKO w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz P. S.A. z siedzibą w P. kwotę 200 zł (słownie: dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: "Organ interpretacyjny", "DKIS" lub "Dyrektor KIS") działając na podstawie przepisów art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy
z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.; dalej: "Op", "Ordynacja podatkowa"), pismem z 11 maja 2018 r. udzielił P. Spółka Akcyjna (dalej: "Skarżący", "Spółka", "Wnioskodawca" lub "P."), interpretacji w jego indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy świadczenia realizowane przez Spółkę na rzecz użytkowników pojazdów elektrycznych stanowią jedną czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, w świetle art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 ze zm.; dalej: "uptu", "ustawa o VAT").
Skarżący przedstawił następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca zamierza wybudować sieć ogólnodostępnych stacji do ładowania pojazdów elektrycznych. Punkty ładowania pojazdów elektrycznych będą zlokalizowane głównie na wybranych stacjach paliw należących do P. oraz w kilku innych lokalizacjach należących do Wnioskodawcy. Punkty ładowania będą umożliwiały obsługę wszystkich typów pojazdów elektrycznych oferowanych na rynku europejskim. Będą to tzw. punkty szybkiego ładowania (o mocy 50kW lub 100kW) co oznacza, że pozwolą na naładowanie typowego pojazdu elektrycznego od 0% do 80% pojemności akumulatora napędzającego samochód elektryczny, w przeciągu około 20-30 minut, co pozwala na pokonanie ok. 100 km. Standardowe ładowanie samochodu elektrycznego trwa natomiast 6-8 godzin, co istotnie zmniejsza wykorzystywanie tego typu samochodów na dłuższych trasach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right