Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 12 lutego 2019 r., sygn. III SA/Lu 619/18

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak Sędziowie WSA Ewa Ibrom (sprawozdawca) WSA Iwona Tchórzewska Protokolant Sekretarz sądowy Sylwia Bałaban po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 29 stycznia 2019 r. sprawy ze skargi P. A. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] września 2018 r. nr [...] w przedmiocie zarządzenia konwoju towarów oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z [...] września 2018 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.), dalej także w skrócie: o.p., Dyrektor Izby Administracji Skarbowej, po rozpatrzeniu odwołania P. A. (dalej także: "skarżący"), utrzymał w mocy decyzję Naczelnika L. Urzędu Celno-Skarbowego w B. P. z [...] czerwca 2018 r., nr [...], w przedmiocie zarządzenia konwoju towarów.

W uzasadnieniu decyzji organ odwoławczy wyjaśnił, że [...] czerwca 2018 r. funkcjonariusze Piątego Referatu Realizacji w B. P. w miejscowości W. DK nr [...] wytypowali do kontroli zestaw pojazdów o numerach rejestracyjnych [...], którym realizowany był przez skarżącego przewóz. Przewożonym towarem był olej napędowy w ilości 31 500 litrów (Dokument Wydania nr [...] z dnia [...] czerwca 2018 r., zgłoszenie przewozu [...]). W wyniku weryfikacji przedstawionych dokumentów organ pierwszej instancji uznał, że istnieje uzasadnione podejrzenie, iż wysyłany towar może nie dotrzeć do miejsca przeznaczenia. W związku z tym wskazaną wyżej decyzją zarządził na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej konwój tych towarów oraz zobowiązał skarżącego:

- aby przejazd pojazdu z towarem przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej odbył się pod osłoną wyspecjalizowanej jednostki działającej w zakresie ochrony osób i mienia, posiadającej wymagane przepisami prawa uprawnienia;

- do przedstawienia na godzinę przed kontynuacją przewozu, pisemnej informacji zawierającej: dane, agencji ochrony realizującej konwój, planowaną trasę przejazdu przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, miejsce, w którym konwojowana przesyłka zostanie dostarczona, rodzaj i numery środków transportu, miejsca, daty i czas planowanych przeładunków oraz postojów z uwzględnieniem czasu pracy kierowców, a także kopie dokumentów, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1432 z późn. zm.);

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00