Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 20 lutego 2019 r., sygn. I SA/Bk 13/19

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Małgorzata Anna Dziemianowicz (spr.), Sędziowie sędzia WSA Paweł Janusz Lewkowicz,, sędzia WSA Jacek Pruszyński, Protokolant st. sekretarz sądowy Marta Anna Lawda, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 13 lutego 2019 r. sprawy ze skargi A. M. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w B. z dnia [...] listopada 2017 r. nr [...] w przedmiocie opłaty paliwowej z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia oleju napędowego oddala skargę

Uzasadnienie

Naczelnik Urzędu Skarbowego w S., decyzją z dnia [...] lipca 2018 r. nr [...], określił A. M. (dalej jako Skarżąca) zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym za listopad 2016 r. w kwocie 36.315 zł, a następnie decyzją z dnia [...] lipca 2018 r. nr [...] określił wysokość opłaty paliwowej za ten sam miesiąc w kwocie 8.933 zł z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego 31.012 litrów oleju napędowego. Obie decyzje zostały wydane po ponownym rozpatrzeniu sprawy na skutek wyroków Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w sprawach I SA/Bk 1126/17 i I SA/BK 1219/17.

Rozpatrując odwołanie Skarżącej, Dyrektor Izby Administracji Skarbowej, decyzją z dnia [...] listopada 2018 r. nr [...], utrzymał w mocy rozstrzygnięcie organu pierwszej instancji określające wysokość opłaty paliwowej.

Organ odwoławczy wskazał, że w dniu [...] listopada 2016 r. w miejscowości B. przeprowadzono kontrolę środka transportu należącego do firmy przewozowej Skarżącej - F.H.P. M. z siedzibą w W.. Z dokumentu przewozowego CMR z dnia [...] listopada 2016 r. wynikało, że w cysternie przewożony był olej techniczny o nazwie handlowej "Technical lubricant Ol". Według tego dokumentu: nadawcą towaru była estońska firma O.; odbiorcą towaru - niemiecka firma Z. GmbH.; miejscem przeznaczenia, B. w Niemczech; miejscem załadunku R. na Łotwie, a przewoźnikiem towaru - firma Skarżącej.

Próbkę przewożonego paliwa zbadał Wydział Laboratorium Celne Terminal S. w K. Izby Celnej w B. i sporządził [...] listopada 2016 r. sprawozdanie z tego badania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00