Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 stycznia 2019 r., sygn. III SA/Wa 2122/18

Przywrócenie terminu; Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Justyna Mazur, Sędziowie sędzia WSA Artur Kuś, asesor WSA Piotr Dębkowski (sprawozdawca), po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 16 stycznia 2019 r. sprawy ze skargi M. S.A. z siedzibą w W. na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w W. z dnia [...] czerwca 2018 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przywrócenia terminu do wniesienia odwołania oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z [...] marca 2018 r. Naczelnik [...] Urzędu Skarbowego w W. (dalej: NUS) odmówił M. S.A. w W. (dalej: Skarżąca) stwierdzenia nadpłaty w podatku od towarów i usług za I, II, III i IV kwartał 2012 r.

Decyzja została doręczona Skarżącej 20 marca 2018 r., co potwierdził swoim podpisem pracownik recepcji budynku przy ul. [...] w W., w którym znajduje się siedziba M.

W dniu 4 kwietnia 2018 r. Skarżąca złożyła odwołanie od tej decyzji.

Następnie pismem z 30 kwietnia 2018 r. M. złożyła wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania.

W uzasadnieniu wniosku Skarżąca podała, że odbiór decyzji NUS kwitował pracownik firmy zewnętrznej S. sp. z o.o. w W., który to podmiot świadczy na rzecz M. usługi w zakresie ochrony. Skarżąca wskazała, że ów pracownik odebrał przesyłkę o godz. 15:46, a zatem, zgodnie z wewnętrznymi procedurami M., winien tego samego dnia przekazać ją do działu korespondencyjnego Skarżącej (czynnego do godz. 16:15). Wspomniany pracownik uczynił to jednak dopiero dnia następnego, czym naruszył powyższą procedurę obiegu korespondencji. Ponadto pracownik S. wpisał do specjalnego zeszytu niewłaściwą datę odbioru przesyłki, tj. 21 marca 2018 r., co z kolei spowodowało, że ta sama, błędna data, została umieszczona na otrzymanej decyzji przez dział korespondencji M.

Skarżąca podniosła, że pracownicy M. (działu korespondencji) dochowali należytej staranności w zakresie swoich obowiązków, wynikających z dokumentu określającego procedury obiegu przesyłek, którą Skarżąca dołączyła do złożonego wniosku. Termin do wniesienia odwołania był liczony od dnia 21 marca 2018 r., zamiast od dnia poprzedniego. Wniesienie odwołania 4 kwietnia 2018 r. nastąpiło zatem bez winy Skarżącej. M. została bowiem wprowadzona w błąd przez podmiot zewnętrzny co do daty doręczenia decyzji NUS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00