Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 24 stycznia 2019 r., sygn. III SAB/Gd 54/18

Administracyjne postępowanie; Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Paweł Mierzejewski Sędziowie Sędzia WSA Alina Dominiak Sędzia WSA Bartłomiej Adamczak (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 24 stycznia 2019 r. sprawy ze skargi M. K. na bezczynność Prezydenta Miasta w sprawie umorzenia opłaty dodatkowej z tytułu nieopłaconego postoju pojazdu samochodowego 1. zobowiązuje Prezydenta Miasta do wydania decyzji w terminie 30 dni od dnia doręczenia organowi odpisu prawomocnego wyroku wraz z aktami; 2. stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa; 3. oddala skargę w pozostałym zakresie; 4. zasądza od Prezydenta Miasta na rzecz M. K. 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu 31 lipca 2018 r. wpłynęła do Urzędu Miasta skarga M. K. (dalej zwanego także "skarżącym") adresowana do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku na bezczynność Prezydenta Miasta, w której skarżący zarzucił uchylanie się organu od merytorycznego rozpoznania sprawy i zawiadomienie go o pozostawieniu podania bez rozpatrzenia z uwagi na nieuzupełnienie braków formalnych (zawiadomienie z dnia 18.06.2018 r., nr [...]).

Powołując się na treść art. 149 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 ze zm. - dalej zwanej: "p.p.s.a."), skarżący wniósł o: 1/ zobowiązanie Prezydenta Miasta do załatwienia sprawy w terminie wyznaczonym przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku; 2/ stwierdzenie, że organ dopuścił się bezczynności; 3/ stwierdzenie, że bezczynność organu miała miejsce z rażącym naruszeniem prawa; 4/ przyznanie od organu na rzecz skarżącego sumy pieniężnej, o której mowa w art. 149 § 2 p.p.s.a., w związku z uwzględnieniem skargi na bezczynność organu.

Na wstępie skarżący wskazał, że identyczna sytuacja była przedmiotem uchwały składu siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 września 2013 r. (sygn. akt I OPS 2/13), w której uznano, że jeżeli organ prowadzący postępowanie pozostawia podanie bez rozpoznania, mimo że nie zachodzą przesłanki warunkujące podjęcie tej czynności materialno-technicznej, np. wezwanie organu wystosowane na podstawie art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (dalej powoływanej jako: "k.p.a.") było wadliwe, to pozostaje on w bezczynności, bo odmawia rozpatrzenia sprawy i wydania decyzji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00