Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 11 grudnia 2018 r., sygn. I SA/Gl 839/18
Czystość i porządek
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Pindel, Sędziowie WSA Dorota Kozłowska (spr.), Bożena Suleja-Klimczyk, Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 grudnia 2018 r. sprawy ze skargi Spółdzielni A w B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oddala skargę.
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Bielsku - Białej (dalej: organ odwoławczy), na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 oraz art. 21 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 800, dalej: O.p.) w zw. z art. 6q i art. 6o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm., dalej: u.c.p.g.) decyzją z dnia [...] nr [...] utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta B. (dalej: organ pierwszej instancji) z dnia [...] nr [...] w sprawie określenia Spółdzielni A w B. (dalej: strona, skarżąca) wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości położonej w B. przy ul. [...]:
a) za marzec 2015 r. w kwocie [...] zł;
b) za kwiecień 2015 r. w kwocie [...] zł;
c) za maj 2015 r. w kwocie [...] zł;
d) za czerwiec 2015 r. w kwocie [...] zł;
e) za lipiec 2015 r. w kwocie [...] zł;
f) za sierpień 2015 r. w kwocie [...] zł;
g) za wrzesień 2015 r. w kwocie [...] zł;
h) za październik 2015 r. w kwocie [...] zł.
Decyzja organu odwoławczego została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:
W dniach 28 listopada 2014 r. oraz 30 listopada 2015 r. przedstawiciele skarżącej przedłożyli deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na nieruchomości położonej w B. przy ul. [...], wskazując, iż strona deklaruje selektywne zbieranie odpadów, które będą gromadzone odpowiednio w pojemnikach znajdujących się w budynkach przy ul. [...] lub przy ul. [...]. Wskazali nadto na ilość lokali mieszkalnych oraz mieszkających w nich osób, podając łączne kwoty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zgłaszali nadto zapotrzebowanie na pojemniki na odpady, które w niniejszej sprawie obejmowało 15 pojemników na frakcję "suchą" oraz 5 pojemników na frakcję "mokrą" o pojemności 1100 litrów, odbieranych 13 razy w ciągu miesiąca.