Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 13 grudnia 2018 r., sygn. III SA/Gd 738/18

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jolanta Sudoł Sędziowie: Sędzia WSA Felicja Kajut Sędzia WSA Paweł Mierzejewski (spr.) Protokolant Starszy sekretarz sądowy Anna Zegan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 grudnia 2018 r. spraw ze skarg M. C., R. Ł. i P. G. na akt Starosty [...] z dnia 18 czerwca 2018 r. nr [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu 1. stwierdza nieważność zaskarżonego aktu w części dotyczącej ulicy [...] we [...]; 2. zasądza od Starosty [...] na rzecz skarżących M. C., R. Ł. i P. G. po 697 (sześćset dziewięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

M. C., R. Ł. i P. G. wnieśli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. skargi kwestionujące zgodność z prawem aktu Starosty [...] z dnia 28 czerwca 2018 r. nr [...]. Wskazanym aktem organ zatwierdził zaproponowane przez gminę W. zmiany organizacji ruchu w miejscowości W. m.in. w obrębie ul. A., przy której mieszkają i pracują skarżący.

Z akt sprawy wynikają następujące okoliczności faktyczne i prawne:

W listopadzie 2017 r. B. Sp. z o.o. zwróciła się do Gminy W. z prośbą o analizę organizacji ruchu na drogach zarządzanych przez tą gminę pod względem eliminacji utrudnień w przejazdach pojazdów ciężarowych odbierających odpady komunalne. Zastawione po obu stronach ulice, uniemożliwiają bowiem swobodny przejazd służbom komunalnym i powodują utrudnienia dla wszystkich użytkowników dróg. W piśmie wskazano, że problem dotyczy leżących na terenie gminy miejscowości takich jak: K., O., J. i W.. W odniesieniu do miejscowości W. sprecyzowano, że konieczność analizy ruchu dotyczy w ocenie wnioskodawcy takich ulic jak: [...][...][...][...][...][...][...][...] i [...].

Wniosek stał się impulsem do opracowania przez Referat Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Gminy W. projektu zmian w organizacji ruchu. Wnioskiem z dnia 12 czerwca 2017 r. działający z upoważnienia Burmistrza W., Kierownik Referatu Inwestycji i Gospodarski Komunalnej wystąpił do Starosty [...] o wprowadzenie stałej zmiany organizacji ruchu na osiedlu C. we W. w obrębie ul. [...],[...],[...],[...],[...]. A. oraz [...] w terminie od 30 czerwca 2018 r., zgodnie z dołączonym projektem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00