Wyrok WSA w Kielcach z dnia 18 października 2018 r., sygn. I SA/Ke 297/18
Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak, Sędziowie Sędzia WSA Maria Grabowska, Sędzia WSA Danuta Kuchta (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Szyszka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 października 2018 r. sprawy ze skargi Gminy S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Gminy S. kwotę 440 (czterysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
W indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z [...]
2018 r. nr [...] Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że stanowisko Gminy Sędziszów przedstawione we wniosku
o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku
od towarów i usług w zakresie uznania gminy za podatnika podatku VAT z tytułu: organizowania stołówki szkolnej (wyżywienie), opieki nad dziećmi w przedszkolu publicznym ponad podstawę programową i sprzedaży posiłków w przedszkolach, wydawania duplikatów świadectw i legitymacji oraz podlegania opodatkowaniu ww. czynności jest nieprawidłowe.
We wniosku, przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:
Gmina S. (dalej również jako: "gmina" lub "wnioskodawca") - jest czynnym podatnikiem VAT. Stosownie do przepisów ustawy z 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminny (t.j. Dz. U. z 2017 r" poz. 1875, dalej: "ustawa o samorządzie gminnym"), gmina jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność (art. 2 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym). Gmina realizuje swoje zadania własne, które polegają na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, jak również z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów (art. 7 i 8 tej ustawy). W celu realizacji powierzonych zadań wynikających