Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 28 września 2018 r., sygn. II SA/Ol 458/18

Służba celna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant specjalista Anna Piontczak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 września 2018 r. sprawy ze skargi B. A. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie warunków pełnienia służby uchyla zaskarżoną decyzję.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 10 maja 2017r., Dyrektor Izby Administracji Skarbowej, zgodnie z art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) złożył funkcjonariuszowi B. A. pisemną propozycję określającą nowe warunki pełnienia służby. Funkcjonariusz potwierdził odbiór propozycji w dniu 17 maja 2017 r. Oświadczenie o przyjęciu propozycji służby w Izbie Administracji Skarbowej strona złożyła w dniu 24 maja 2017r.

Natomiast pismem z dnia 26 maja 2017r. B. A. zwróciła się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie jej sprawy. Wniosła o ponowne rozpatrzenie sprawy, czyli ponowne rozpatrzenie treści złożonej propozycji w zakresie dotyczącym uposażenia zasadniczego. Zarzuciła zaskarżonej decyzji niewłaściwą wysokość proponowanego uposażenia zasadniczego poprzez jego obniżenie. W kolejnym wniosku z dnia 3 sierpnia 2017r. strona podtrzymała swoje stanowisko zaprezentowane w poprzednim wniosku.

Decyzją z dnia "[...]" Dyrektor Izby Administracji Skarbowej utrzymał w mocy decyzję organu I instancji.

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej wyjaśnił, że przedkładając funkcjonariuszce propozycję służby, wziął pod uwagę posiadane przez nią kwalifikacje, doświadczenie zawodowe oraz przebieg dotychczasowej służby.

Organ podniósł, że w związku z tym, iż zakres wykonywanych na zajmowanym stanowisku zadań służbowych znalazł się w katalogu zadań, za które przysługuje dodatek kontrolerski, Dyrektor KAS przyznał dodatek kontrolerski w wysokości 2% uposażenia zasadniczego, na czas wykonywania zadań określonych w art. 148 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, jako podstawowych zadań o charakterze ciągłym, biorąc pod uwagę między innymi rodzaj, stopień złożoności i uciążliwość wykonywanych zadań. Organ stwierdził, że przedkładając stronie propozycję pełnienia służby wziął pod uwagę zadania ustawowe, jakie zostały nałożone na jednostkę, przy jednoczesnym zachowaniu limitów etatów funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej i środków przeznaczonych na ich uposażenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00