Orzeczenie
Wyrok WSA w Lublinie z dnia 12 września 2018 r., sygn. I SA/Lu 477/18
Interpretacje podatkowe; Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Małysz (sprawozdawca) Sędziowie WSA Krystyna Czajecka-Szpringer WSA Andrzej Niezgoda Protokolant Referent stażysta Jacek Zięba po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 12 września 2018 r. sprawy ze skargi G. L. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] maja 2018 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.
Uzasadnienie
W zaskarżonej interpretacji indywidualnej z [...] Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził, że nieprawidłowe jest stanowisko G. L. przedstawione we wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podstawy opodatkowania usługi montażu instalacji solarnych i fotowoltaicznych.
Z uzasadnienia powyższej interpretacji wynika, że została ona wydana w następującym stanie sprawy:
W marcu 2018 r. G. L., określana dalej jako "Gmina" lub "skarżąca", złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, który następnie uzupełniła. Przedstawiając zdarzenie przyszłe, którego wniosek dotyczy, podała, że jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT oraz że rozpoczęła realizację projektu pod nazwą "L. - gmina M. W. stawia na odnawialne źródła energii", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa L. na lata 2014-2020, Działanie 4.1. "Wsparcie wykorzystania odnawialnych źródeł energii" (RPO WL). Wartość dofinansowania nie przekroczy 79,15 % kosztów kwalifikowalnych projektu i Gmina przeznaczy je, zgodnie z wnioskiem i umową o dofinansowanie, na sfinansowanie (pokrycie) w 79,15% wydatków (netto) na opracowanie dokumentacji konkursowej (studium wykonalności, dokumentacja techniczna, aktualizacja dokumentacji technicznej), zakup i montaż instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych, a także na inspektora nadzoru i działania promocyjne. Pozostałe 20,85 % stanowić będą środki własne, w tym: środki z budżetu Gminy i wpłaty od mieszkańców, dla których montowane będą instalacje solarne i fotowoltaiczne. Gmina wniesie wkład własny w finansowanie projektu w wysokości minimum 5 % kosztów kwalifikowalnych. Ostateczna struktura finansowania zostanie ustalona po zakończeniu procedury przetargowej na dostawę i montaż instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych. Gmina podkreśliła, że gdyby nie otrzymała dofinansowania, to nie przystąpiłaby do realizacji inwestycji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right