Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 8 sierpnia 2018 r., sygn. I SA/Rz 397/18

Celne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Jarosław Szaro Sędzia WSA Grzegorz Panek Sędzia WSA Kazimierz Włoch /spr./ Protokolant starszy sekretarz sądowy Sylwia Opioła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 sierpnia 2018 r. sprawy ze skargi E. D. i A. D. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] marca 2018 r. nr [...] w przedmiocie długu celnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej, po rozpatrzeniu odwołania E. D. i A. D. (dalej: Skarżący), decyzją z dnia [...] marca 2018 r. nr [...], uchylił pkt 1 decyzji Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego z dnia [...] października 2017 r. nr [...] stwierdzającej powstanie długu celnego w przywozie

w związku z naruszeniem warunków wymaganych do zwolnienia z należności celnych przywozowych wprowadzonego uprzednio na obszar celny Unii Europejskiej towaru w postaci oleju napędowego w ilości 8654 litry i określającej kwotę wynikającą z długu celnego oraz określił kwotę wynikającą z długu celnego dla oleju napędowego w ilości 8 654 litry wprowadzonego na obszar Unii. W pozostałym zaś zakresie utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji oraz z akt sprawy wynika, że organ I instancji przeprowadził analizę danych zawartych w systemie informatycznym odpraw celnych SOC-O mającą na celu zweryfikowanie, czy skarżący - współwłaściciele pojazdu marki VW Sharan VAN 1,9 TDI, nr rej. [...], VIN [...], nie naruszyli warunków niezbędnych do zastosowania zwolnień z należności przewozowych paliwa przywiezionego z Ukrainy.

Analiza danych wykazała, że Skarżący 155 razy przekraczali przejście graniczne w Oddziale Celnym w K. w analizowanym okresie od 11 stycznia 2014 r. do 8 maja 2015 r., wywożąc tym samym z Ukrainy na teren Wspólnoty Europejskiej olej napędowy w łącznej ilości 10580 litrów.

Organ I instancji ustalił także, że stan licznika przedmiotowego pojazdu w dniu 11 stycznia 2014 r. wykazywał 312 295 km, natomiast w dniu 8 maja 2015 r. - 336 378 km. Organ ustalił również, że Skarżący A. D. podczas kontroli w dniu 11 stycznia 2014 r. zadeklarował średnie zużycie paliwa 8 litrów na 100 km oraz pojemność zbiornika paliwa - 70 litrów. Na podstawie zgromadzonych danych, organ I instancji przyjął, że na przebycie trasy 24 083 km pojazd potrzebował 1 926 litrów paliwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00