Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 10 sierpnia 2018 r., sygn. III SA/Kr 619/18

Gry losowe

 

|Sygn. akt III SA/Kr 619/18 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 10 sierpnia 2018 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Grażyna Firek (spr.), Sędzia: WSA Inga Gołowska, Sędzia: WSA Wiesław Kuśnierz, Protokolant: st. sekr. sąd. Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 sierpnia 2018 r., sprawy ze skargi A Sp .z o.o we W, na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej, z dnia 4 kwietnia 2018 r. Nr [...], w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej za urządzanie gier na automatach poza kasynem gry, , , - skargę oddala -,

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 3 stycznia 2018 r., [...] Naczelnik [...] Urzędu Celno - Skarbowego wymierzył spółce [...] sp. z o. o. z siedzibą we W. karę pieniężną w wysokości [...] zł za urządzanie gier na automatach poza kasynem gry.

Organ pierwszej instancji podał w uzasadnieniach, że funkcjonariusze Urzędu Celnego przeprowadzili kontrolę w Salonie Gier "[...]" przy ul. [...] w T. Spośród jedenastu znajdujących się tam automatów jeden należał do [...]. W trakcie kontroli kontrolujący przeprowadzili eksperyment na tym automacie i ustalili, że gry na nim prowadzone są grami losowymi o wygrane pieniężne i spełniają definicję z art. 2 ust. 3 ustawy o grach hazardowych. Organ wszczął postępowanie w sprawie wymierzenia kary pieniężnej za urządzanie gier poza kasynem gry. Włączył do akt sprawy m. in. protokół kontroli oraz dokumenty, udostępnione przez referat dochodzeniowo-śledczy. Następnie wydał decyzję o wymierzeniu kary.

W odwołaniu od powyższej decyzji [...] sp. z o. o. z siedzibą we W zarzuciła:

- rażące naruszenie art. 120 O.p. w zw. z art. 89 ustawy o grach hazardowych oraz art. 7 Konstytucji RP poprzez wydanie decyzji w oparciu o nieistniejący w dacie orzekania przepis prawa, podczas gdy organ winien działać w oparciu o zasadę legalizmu;

- rażące naruszenie prawa Unii Europejskiej, tj. art. 8 w zw. z art. 1 pkt 11 i art. 1 pkt 5 oraz art. 1 pkt 2 dyrektywy nr 98/34/WE z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiającej procedurę udzielania informacji w dziedzinie norm i przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego, mające postać sprzecznego z prawem Unii Europejskiej orzeczenia opartego o art. 14 ust. 1 ustawy o grach hazardowych, który mocą wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE z dnia 19 lipca 2012 r., C-213/11 uznany został wprost za przepis techniczny, wobec czego z uwagi na brak jego obligatoryjnej notyfikacji Komisji Europejskiej nie może być stosowany w polskim systemie prawnym w żadnym postępowaniu krajowym, w tym szczególnie takim jak niniejsze;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00