Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 3 lipca 2018 r., sygn. IV SA/Wr 185/18
Inspekcja sanitarna
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący : Sędzia WSA Lidia Serwiniowska (spr.), Sędziowie: Sędzia WSA Wanda Wiatkowska-Ilków, Sędzia WSA Alojzy Wyszkowski, Protokolant: Asystent sędziego Marcin Jarecki, po rozpoznaniu w Wydziale IV na rozprawie w dniu 12 czerwca 2018 r. sprawy ze skargi A S.A. z/s w K. na decyzję D. Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we W. z dnia [...] stycznia 2018 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do usunięcia stwierdzonych w czasie kontroli nieprawidłowości oddala skargę w całości.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] stycznia 2018 r. (nr [...]) D. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny we W. (dalej: DPWIS), po rozpatrzeniu odwołania A S.A. (dalej: skarżąca, skarżąca spółka), reprezentowanej przez radcę prawnego A. S., od decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ś. nr [...] z dnia [...] października 2017 r. nakazującej ww. spółce wykonanie w B nr [...] w Ś. przy ul. [...], obowiązków o treści:
1. w terminie do dnia 30 listopada 2017 r. doprowadzić ścianę w korytarzu komunikacji wewnętrznej (prowadzącym do pomieszczeń socjalnych) przy drzwiach wejściowych do sali sprzedaży do stanu zgodnego z wymogami sanitarnymi poprzez usunięcie ubytków farby i śladów wilgoci,
2. w terminie do dnia 30 listopada 2017 r. doprowadzić metalowe maskownice w dolnej części regałów do przechowywania środków spożywczych w sali sprzedaży do stanu zgodnego z wymogami sanitarnymi poprzez zapewnienie gładkiej i łatwozmywalnej powierzchni,
3. w terminie do dnia 30 listopada 2017 r. udokumentować przeprowadzone szkolenia pracowników zakładu, tj. J. B., D. K. (wymienionych w "Raporcie kontrolnym badań, szkoleń, umów"), z zasad dobrej praktyki higienicznej i procedur na podstawie zasad systemu HACCP,
4. w terminie do dnia 30 listopada 2017 r. dokonać zmiany "Instrukcji dobrej praktyki higienicznej (GHP) dla sklepów B" w części dotyczącej "Kwalifikacji i szkoleń pracowników" z zasad higieny w obrocie żywnością, obowiązujących w zakładzie poprzez zwiększenie częstotliwości szkoleń okresowych dla personelu kierowniczego sklepu oraz pozostałych pracowników, tj. co najmniej jeden raz w roku;