Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 lipca 2018 r., sygn. III SA/Wa 2868/17

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Maciej Kurasz, Sędziowie sędzia WSA Beata Sobocha (sprawozdawca), sędzia WSA Waldemar Śledzik, Protokolant starszy referent Magdalena Walkowiak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 lipca 2018 r. sprawy ze skargi N. w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 11 maja 2017 r. nr 1462-IPPB4-4511.145.2017.2.JM w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę

Uzasadnienie

N. w W. (dalej "Wnioskodawca" lub "Fundusz") złożył wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przychodu i obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C z tytułu dotacji na zakup i montaż mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Fundusz zawarł z bankiem komercyjnym umowę udostępnienia środków z przeznaczeniem na dotacje (dalej "Umowa udostępnienia środków") w celu zawierania z kredytobiorcami umów kredytu wraz z dotacją na przedsięwzięcia realizowane w ramach programu priorytetowego P. - linia dofinansowania z przeznaczeniem na zakup i montaż mikroinstalacji odnawialnych źródeł energii. Zawarcie ww. umowy możliwe było w oparciu o art. 411 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2016 r., poz. 672, ze zm.), zgodnie z którym Fundusz może udostępniać środki finansowe bankom z przeznaczeniem na udzielanie kredytów bankowych, pożyczek lub dotacji na wskazane przez siebie programy i przedsięwzięcia z zakresu zadań ochrony środowiska i gospodarki wodnej. W ramach Umowy udostępnienia środków bank zobowiązał się do udzielenia kredytobiorcy kredytu wraz z dotacją ze środków udostępnionych przez Fundusz, zgodnie z procedurami obowiązującymi w Banku oraz zgodnie z postanowieniami Umowy udostępnienia środków, a Fundusz zobowiązał się do udostępnienia środków z przeznaczeniem na dotacje zgodnie z postanowieniami Umowy udostępnienia środków. W Umowie udostępnienia środków zdefiniowano przy tym umowę kredytu wraz z dotacją, przez którą należy rozumieć zawieraną przez Bank z kredytobiorcą umowę, na podstawie której Bank udziela kredytobiorcy kredytu wraz z dotacją z przeznaczeniem na koszty kwalifikowane przedsięwzięcia. Umowa podpisywana jest przez bank w jego imieniu na rzecz Funduszu. Udostępnione środki z przeznaczeniem na dotacje są przekazywane do Banku w ramach limitów rocznych ustalonych w Umowie udostępnienia środków i zgodnie z planem wypłat określonym w Załączniku do Umowy udostępnienia środków, nie częściej niż raz na miesiąc na podstawie przedkładanego przez bank wniosku o wypłatę udostępnionych środków z przeznaczeniem na udzielanie kredytów bankowych wraz z dotacją. Przekazanie przez Fundusz środków na rachunek banku winno nastąpić nie później niż w terminie 15 dni roboczych od dnia wpływu kompletnego i prawidłowo sporządzonego wniosku o wypłatę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00