Wyrok WSA w Krakowie z dnia 24 lipca 2018 r., sygn. III SA/Kr 1464/17
Inspekcja sanitarna
|Sygn. akt III SA/Kr 1464/17 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 24 lipca 2018 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Bożenna Blitek, Sędziowie: WSA Janusz Kasprzycki (spr.), WSA Ewa Michna, Protokolant: Tomasz Famulski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 lipca 2018 r., sprawy ze skargi D. S. na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 21 września 2017 r. nr [...] w przedmiocie opłaty za czynności wykonane w ramach bieżącego nadzoru sanitarnego oraz za badania chemiczno-toksykologiczne I. skargę oddala; II. przyznaje od Skarbu Państwa - Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie - na rzecz adwokata A. K. kwotę 240 zł (słownie: dwieście czterdzieści złotych) tytułem nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu podwyższoną o stawkę podatku od towarów i usług przewidzianą dla tego rodzaju czynności w przepisach o podatku od towarów i usług, obowiązującą w dniu orzekania o tych opłatach.
Uzasadnienie
Zaskarżoną przez D. S. (dalej skarżący) decyzją z dnia 21 września 2017 r., znak: [...], wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. jedn., Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, zwanej dalej w skrócie - k.p.a.) w zw. z art. 44b, art. 44c ust. 1, 6, 7, 8, 9 i art. 4 pkt 11a, pkt 27, pkt 34 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (t. jedn., Dz. U. z 2017 r., poz. 783 ze zm., zwanej dalej ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii), art. 4 ust. 1 pkt 9a, art. 12 ust. 1, art. 36 ust. 1 i 2, art. 37 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t. jedn., Dz. U. z 2015 r., poz. 1412 ze zm., zwanej dalej ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej), Wojewódzki Inspektor Sanitarny utrzymał w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] 2017 r., znak: [...], nr [...], o nałożeniu na skarżącego opłaty w łącznej kwocie 2 454,40 zł w postaci: 1) opłaty w kwocie 388,00 zł za czynności wykonane w ramach bieżącego nadzoru sanitarnego, 2) opłaty w kwocie 2066,40 zł za badania chemiczno-toksykologiczne.