Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Szczecinie z dnia 13 czerwca 2018 r., sygn. II SA/Sz 501/18

Odrzucenie skargi

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie: Sędzia NSA Stefan Kłosowski po rozpoznaniu w dniu 13 czerwca 2018 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi K. B. na czynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w S. w przedmiocie ustalenia istnienia stosunku służby i przywrócenia do służby p o s t a n a w i a odrzucić skargę

Uzasadnienie

K. B. wniósł do tutejszego Sądu pismo zatytułowane "skarga o ustalenie istnienia stosunku służby i o przywrócenie do służby", w którym domagał się od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej ustalenia istnienia stosunku służby od dnia 1 września 2017 r. i o przywrócenie do służby w charakterze funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej od dnia 1 września 2017 r. na poprzednich warunkach służby i uposażenia.

Uzasadniając swoje stanowisko skarżący przedstawił swoją sytuację związaną z odbywaną służbą funkcjonariusza w administracji celnej, toczącym się postępowaniem dyscyplinarnym oraz dotychczasowy przebieg korespondencji z organem. Wskazał, iż do dnia 31 maja 2017 r. nie przedstawiono mu propozycji służby, tym samym niedopełniając ustawowego obowiązku wynikającego z art. 165 ust. 7 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej. Nadmienił, iż zwolnienie ze służby nie było decyzją merytorycznie trafną, ani w żaden sposób uzasadnioną i jest dla niego rażąco krzywdząca, naruszająca tym samym zasady współżycia społecznego, gdyż organ nie podał jakichkolwiek obiektywnych kryteriów, którymi kierował się nie przedstawiając skarżącemu propozycji służby. Zdaniem skarżącego, zwolnienie ze służby w takim trybie jest także niezgodne z Konstytucją, w tym z zasadą państwa prawa, zasadą działania organów państwa wyłącznie na podstawie i w granicach prawa, zasadą równości, zasadą prawa do sądu oraz zasadą prawa dostępu do służby publicznej na jednakowych zasadach. Zwrócił przy tym uwagę na orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego i poglądy doktryny. Wskazał także, iż stosunek funkcjonariuszy służb mundurowych w pragmatyce Służby Celno-Skarbowej nie jest stosunkiem pracy lecz publicznoprawnym stosunkiem administracyjnym, zaś sprawa przekształceń stosunku służbowego jest sprawą administracyjną, której załatwienie wymaga kwalifikowanego aktu administracyjnego. Skarżący zarzucił także naruszenie art. 165 ust. 7 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej poprzez nieuwzględnienie w procesie składania propozycji ustawowych przesłanek dot. posiadanych kwalifikacji i przebiegu dotychczasowej służby, a także dotychczasowego miejsca zamieszkania, co skutkowało niezłożeniem skarżącemu propozycji służby.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00