Orzeczenie
Postanowienie WSA w Łodzi z dnia 27 czerwca 2018 r., sygn. III SA/Łd 29/18
Odrzucenie skargi
Dnia 27 czerwca 2018 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Łuczyńska, Sędziowie Sędzia WSA Monika Krzyżaniak (spr.), , Sędzia NSA Janusz Nowacki, Protokolant Pomocnik sekretarza Aneta Lubasińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 czerwca 2018 roku sprawy ze skargi T. S. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie złożenia propozycji pracy funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej postanawia: odrzucić skargę.
Uzasadnienie
W dniu 11 grudnia 2017 r. T. S. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi za pośrednictwem Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Ł. skargę na pismo z dnia 27 kwietnia 2017 r., zawierające propozycję pracy. Jako postawę prawną wniesionej skargi wskazał art. 52 § 3 i art. 52 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jedn. Dz.U. z 2017r., poz. 1369 ze zm.), dalej: "p.p.s.a." Wniósł o uznanie propozycji pracy jako aktu lub czynności, o której mowa w art. 3 § 2 pkt 4 p.p.s.a. W przypadku uznania, że propozycja pracy stanowi decyzję administracyjną wniósł o wyraźne podkreślenie tego elementu w wyroku i uzasadnieniu.
Zaskarżonej propozycji pracy T. S. zarzucił nieważność i bezprawność z uwagi na brak podstaw prawnych do złożenia propozycji pracy w świetle przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 ze zm.), dalej: "p.w.u. o KAS", tj. naruszenie art. 165 ust. 3 i 7 oraz art. 170 ust. 1 tej ustawy oraz naruszenie art. 179 i 180 ustawy o KAS poprzez faktyczne zwolnienie ze służby pomimo braku zaistnienia wskazanych przesłanek. Ponadto zarzucił, że zaskarżona czynność narusza art. 2, art. 7, art. 32 ust. 1 oraz art. 60 Konstytucji RP z uwagi na jej niekonstytucyjność.
Z ostrożności procesowej, gdyby Sąd uznał, iż ogólnie możliwe było składanie funkcjonariuszom propozycji pracy, T. S. podniósł, że nie było to właściwe w jego przypadku, gdyż prawidłowo zastosowane przesłanki art. 165 ust. 7 powinny prowadzić do przedłożenia mu propozycji służby.