Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 30 maja 2018 r., sygn. II SAB/Po 185/17

Służba celna

 

Dnia 30 maja 2018 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Drzazga (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Tomasz Świstak Sędzia WSA Izabela Paluszyńska Protokolant st. sekr. sąd. Ewa Wąsik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2018 roku sprawy ze skargi M. B. przy udziale Rzecznika Praw Obywatelskich na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w przedmiocie propozycji określającej warunki zatrudnienia I. zobowiązuje Dyrektora Izby Administracji Skarbowej do wydania decyzji dotyczącej stosunku służbowego M. B. w terminie 14 dni od otrzymania odpisu prawomocnego wyroku wraz z aktami, II. stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 9 października 2017 r. M. B. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu skargę na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej (dalej: Dyrektor IAS) polegającą na braku złożenia propozycji służby/pracy w Krajowej Administracji Skarbowej na podstawie art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948, dalej: pwKAS). Skarżący wniósł o stwierdzenie bezczynności organu w związku z faktem nieprzedstawienia mu propozycji służby/pracy oraz o zobowiązanie organu do złożenia skarżącemu propozycji służby/pracy.

Istotą skargi skarżący uczynił twierdzenie, iż Dyrektor IAS miał obowiązek prawny wręczenia mu do dnia 31 maja 2017 r. propozycji służby/pracy na podstawie powołanego wyżej przepisu. Skarżący podniósł, że służbę w Służbie Celnej zaczął pełnić 15 marca 1995 r., zaś do lutego 2017 r. pełnił służbę w Izbie Celnej w P. na stanowisku starszego eksperta Służby Celnej w stopniu podkomisarza celnego. W dniu 23 maja 2017 r. skarżący otrzymał tzw. "informację", że w KAS od 1 marca 2017 r. będzie pełnił służbę w W. Urzędzie Celno-Skarbowym i staje się z mocy prawa funkcjonariuszem Służby Celno-Skarbowej. W maju 2017 r. okazało się, że nie dostał propozycji służby/pracy w sytuacji, gdy koledzy i koleżanki z pracy takowe otrzymali. W związku z tym skarżący złożył w dniu 31 maja 2017 r. do Dyrektor IAS wezwanie do przedstawienia mu propozycji służby/pracy, które okazało się bezskuteczne (pismo odmowne z tej samej daty). W rezultacie skarżący 2 sierpnia 2017 r. złożył ponaglenie do Szefa KAS na bezczynność Dyrektora IAS w trybie art. 37 § 1 k.p.a. Nadto jeszcze w czerwcu 2017 r. skarżący złożył wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, które również nie dało pozytywnego rezultatu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00