Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 kwietnia 2018 r., sygn. VI SA/Wa 41/18
Inne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Henryka Lewandowska - Kuraszkiewicz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jakub Linkowski Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska Protokolant st. sekr. sąd. Eliza Mroczek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 kwietnia 2018 r. sprawy ze skargi B. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] listopada 2017 r. nr [...] w przedmiocie nakazania zaprzestania prowadzenia reklamy apteki i nałożenia kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z [...] listopada 2017 r., nr [...]Główny Inspektor Farmaceutyczny (dalej: GIF) utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego (dalej: [...]WIF) z [...] czerwca 2016 r., nr [...], którą nakazano B. sp. z o.o. z siedzibą we [...] (dalej: spółka, strona,, skarżąca) zaprzestania prowadzenia reklamy działalności apteki ogólnodostępnej pod nazwą: [...], położonej w [...] przy ul. [...]oraz nałożono na spółkę karę pieniężną w kwocie 22.000 zł.
Jako podstawę prawną decyzji GIF wskazał art. 112 ust. 1 pkt 1 i ust. 3,
art. 115 ust. 1 pkt 4, art. 94a ust. 1 oraz art. 129b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2016 r., poz. 2142), dalej: "p.f.", a także
art. 104 i art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017 r., poz. 1257), dalej. "k.p.a." w zw. z art. 16 ustawy z dnia 7 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2017 r., poz. 935).
Stan sprawy przedstawiał się następująco:
W okresie czerwca - sierpnia 2015 r. [...]WIF został powiadomiony o podejrzeniu prowadzenia przez skarżącą reklamy aptek ogólnodostępnych należących do niej, o nazwie [...]zlokalizowanych na terenie miast: [...]. Reklama miała polegać na prowadzeniu w tych aptekach programu lojalnościowego oraz informowaniu pacjentów o tym programie, a także wykładaniu w aptekach gazetek reklamowych dla pacjentów, jak również rozdawaniu w tych aptekach [...]oraz ulotek informujących o warunkach programu [...]