Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 18 kwietnia 2018 r., sygn. III SA/Gl 21/18
Gry losowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Jużków, Sędzia WSA Krzysztof Kandut (spr.), Protokolant specjalista Ewa Olender, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 kwietnia 2018 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w B. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z [...] r. nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w K. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w B. z [...] r. nr [...] wymierzającą: "A" spółce z ograniczoną odpowiedzialnością w B. karę pieniężną w wysokości [...]zł z tytułu urządzania gier na automacie HOT SPOT nr [...], poza kasynem gry.
Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia organ odwoławczy powołał w szczególności przepisy art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2017 poz. 201 - dalej zwana O.p.) oraz art. 89 ust. 1 pkt 2, ust. 2 pkt 2, art. 90 ust. 2 i art. 91 ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1948 ze zm. - dalej zwana u.g.h.).
Decyzje zapadły w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:
W dniu [...] r. funkcjonariusze Urzędu Celnego w B. przeprowadzili w lokalu: "B" w Z. kontrolę w zakresie przestrzegania przepisów regulujących urządzanie i prowadzenie gier hazardowych. W lokalu tym działalność gospodarczą prowadziła: "A" spółka z o.o. w B. . W trakcie kontroli w w/w lokalu stwierdzono m.in. włączone do sieci i gotowe do gry urządzenie o nazwie HOT SPOT nr [...].
Oględziny przeprowadzone przez kontrolujących funkcjonariuszy pokazały, że w/w urządzenie HOT SPOT to automat wyposażony w monitor, pulpit, zaślepiony wrzutnik monet, akceptator banknotów, 10 przycisków funkcyjnych w tym m.in.: menu, stop, stawka czerwona, graj zręcznościowo.
Przeprowadzona przez funkcjonariuszy gra kontrolna na w/w urządzeniu pokazała, że po zainicjowaniu gry kwotą 10 zł grający uzyskał 100 pkt. kredytowych i dostępnych o rozegrania 5 gier. Na monitorze pojawiło się 5 kolumn z symbolami. Gra rozpoczęta została przyciskiem "graj zręcznościowo". Jego wciśnięcie spowodowało wprawienie w ruch kolumn z symbolami, które obracały się z dużą szybkością niepozwalającą na identyfikację symboli i zatrzymały się samoczynnie, bez ingerencji grającego, w sekwencji figur na którą grający nie miał wpływu.