Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA we Wrocławiu z dnia 7 marca 2018 r., sygn. I SA/Wr 127/18

Zawieszenie/podjęcie postępowania

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Kamila Paszowska-Wojnar, Sędziowie sędzia WSA Marta Semiczek, sędzia WSA Aleksandra Sędkowska (sprawozdawca), Protokolant specjalista Paulina Wódka, po rozpoznaniu Wydziale I na rozprawie w dniu 7 marca 2018 r. sprawy ze skargi Gminy P. na interpretuję indywidualną Ministra Finansów - Dyrektora Izby Skarbowej w P. z dnia [...] listopada 2014 r. nr [...] w przedmiocie: podatku od towarów i usług postanawia zawiesić postępowanie.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi Gminy P. (dalej: Gmina) jest interpretacja indywidualna Ministra Finansów nr [...] z dnia 10 listopada 2014 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług (dalej: podatek VAT).

We wniosku z dnia 30 lipca 2014 r. o wydanie interpretacji indywidualnej Gmina podała, że: jest czynnym podatnikiem podatku VAT; nabywa towary i usługi jednocześnie związane z czynnościami opodatkowanymi, zwolnionymi oraz niepodlegającymi podatkowi VAT; nie zna sposobu, aby te tzw. wydatki mieszane bezpośrednio i wyłącznie przyporządkować do każdej z tych czynności; w takich warunkach ponosi wydatki na usługi promocji Gminy; polegają one na sponsoringu klubów sportowych na podstawie umów, w ramach których Gmina posiada tytuł Sponsora Tytularnego, a kluby są odpowiedzialne za jej promocję poprzez sport podczas rozgrywek, różnych wydarzeń, uroczystości o charakterze regionalnym i ponadregionalnym, które są transmitowane lub opisywane w mediach; promocja ma na celu kreowanie pozytywnego wizerunku, rozpoznawalności i atrakcyjności Gminy, jej rozwój, wzbudzanie zainteresowania u potencjalnych inwestorów w kontekście obszaru gospodarczego, kapitału społecznego, infrastruktury, turystyki; działania promocyjne mają zachęcać do wejścia na rynek nowych inwestorów, którzy kupią od gminy grunty, zbudują na tych gruntach fabryki, stworzą miejsca pracy dla pracowników i będą kooperować z już istniejącymi przedsiębiorcami; osiągnięcie zamierzonego celu zwiększy dochód ze sprzedaży mienia komunalnego w formie gruntów i zmniejszy bezrobocie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00