Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 15 marca 2018 r., sygn. II SA/Sz 1251/17
Samorząd terytorialny
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Stefan Kłosowski Sędzia WSA Patrycja Joanna Suwaj Protokolant starszy sekretarz sądowy Teresa Zauerman po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 15 marca 2018 r. sprawy ze skargi D. L. na akt Wójta Gminy W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności postępowania konkursowego na stanowisko kierownika Samodzielnego Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w W. I. uchyla zaskarżony akt, II. zasądza od Wójta Gminy W. na rzecz skarżącego D. L. kwotę [...]([...]) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
D. L. wnioskiem z dnia [...] r. zwrócił się do Wójta Gminy W. o stwierdzenie nieważności postępowania konkursowego na stanowisko kierownika Samodzielnego Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w W. , rozstrzygniętego w dniu [...] r.
W uzasadnieniu wnioskodawca podał, że uczestniczył we wskazanym postępowaniu konkursowym. W jego ocenie, postępowanie zostało przeprowadzone wadliwie, co stanowi podstawę do jego unieważnienia stosownie do § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą (Dz. U. z 2012 r., poz. 182 ze zm.), zwanego dalej: "rozporządzeniem". Zarzucił naruszenie § 4 ust. 1 pkt 1 - 3 a także § 4 ust. 2 oraz § 8 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia poprzez pominięcie dokonania przez komisję konkursową czynności określonych rozporządzeniem, tj. zaniechanie opracowania
i przyjęcia regulaminu konkursu, zaniechanie opracowania i przyjęcia przez komisję konkursową projektu ogłoszenia o konkursie i zaniechanie ogłoszenia o konkursie,
w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania konkursowego,
a w konsekwencji niezachowanie kolejności czynności w postępowaniu konkursowym, określonych w § 4 ust. 1. Ponadto D. L. zarzucił naruszenie § 5 ust. 1 w związku z § 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia poprzez powołanie w skład komisjii dopuszczenie do uczestnictwa w obradach Komisji - A. R., który współpracuje z Samodzielnym Gminnym Zakładem Opieki Zdrowotnej w W. (dalej: SG ZOZ), w tym pełni obowiązki kierownicze, a zatem pozostaje z wybranym kandydatem (również wykonującym czynności dla ww. placówki) w takim stosunku prawnym i faktycznym, który budzi uzasadnione wątpliwości, co do jego bezstronności.