Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Poznaniu z dnia 28 marca 2018 r., sygn. II SA/Po 824/17

Służba celna

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Drzazga (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Tomasz Świstak Asesor WSA Jan Szuma Protokolant st.sekr.sąd. Mariola Kaczmarek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 marca 2018 r. sprawy ze skargi Z. M. na czynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] 2017 r. w przedmiocie propozycji określającej warunki zatrudnienia; postanawia odrzucić skargę

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi Z. M. jest czynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej (zwany dalej: DIAS) w P. z dnia 25 kwietnia 2017 r. w przedmiocie propozycji określającej nowe warunki zatrudnienia na stanowisku eksperta skarbowego w Dziale Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier w Urzędzie Skarbowym P. - N. M..

Na podstawie akt sprawy ustalono, że skarżący pełnił służbę w Izbie Celnej w R. od 1992 r., a od 2004 r. w Urzędzie Celnym w P., ostatnio w Referacie [...] w P.. Zaskarżonym pismem, działając na podstawie art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948 ze zm., dalej "ustawa wprowadzająca") DIAS w P. skierował do skarżącego propozycję określającą warunki zatrudnienia w ramach korpusu służby cywilnej w Izbie Administracji Skarbowej w P. w ramach umowy o pracę na czas nieokreślony, na stanowisku: eksperta skarbowego w Dziale Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier w Urzędzie Skarbowym P. - N. M.. Powyższe pismo skarżący otrzymał w dniu 9 maja 2017 r. potwierdzając jego odbiór własnoręcznym podpisem, a następnie oświadczeniem z dnia 22 maja 2017 r. przyjął przedstawioną mu przez DIAS w P. propozycję.

S. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu skargę na powołane na wstępie pismo Z. M. uznał, że należy ono do czynności lub aktów z zakresu administracji publicznej o jakich mowa w art. 3 § 2 pkt 4 ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. 2017 r., poz. 1369 ze zm., dalej: p.p.s.a.). Zaskarżonej czynności złożenia propozycji pracy zarzucił nieważność i bezprawność, a w szczególności naruszenie art. 165 ust. 3 i 7 oraz art. 170 ustawy wprowadzającej, a także naruszenie art. 179 i art. 180 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 poz. 1947 ze zm., dalej: ustawa o KAS) poprzez faktyczne zwolnienie go ze służby mimo braku przesłanek wskazanych w przepisach ostatnio wymienionej ustawy. Skarżący podniósł także zarzut niekonstytucyjności zaskarżonego aktu/czynności poprzez niezgodność z art. 2, art. 7, art. 32 ust. 1 i art. 60 Konstytucji RP. Równocześnie skarżący z ostrożności procesowej wskazał, że w sytuacji uznania przez Sąd, że możliwe było składanie funkcjonariuszom propozycji pracy, wnioskuje o uznanie, że nie było to "właściwe w stosunku do jego osoby", bowiem prawidłowe zastosowanie przesłanki z art. 165 ust. 7 ustawy wprowadzającej powinno prowadzić do przedłożenia mu propozycji służby.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00