Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 28 marca 2018 r., sygn. I SA/Gl 1036/17

Czystość i porządek

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Kozłowska, Sędziowie WSA Bożena Pindel, Anna Tyszkiewicz-Ziętek (spr.), Protokolant Katarzyna Czabaj, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 marca 2018 r. sprawy ze skargi A w B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej na rzecz strony skarżącej kwotę 6.917 (sześć tysięcy dziewięćset siedemnaście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Bielsku - Białej po ponownym rozpatrzeniu sprawy z odwołania A z siedzibą w B. (dalej: strona, Spółdzielnia) od decyzji Prezydenta Miasta B. z dnia [...], sygn. [...] w przedmiocie określenia miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami w miesiącach: wrześniu, październiku, listopadzie i grudniu 2013 r. w całym 2014 r. oraz w styczniu, lutym, marcu kwietniu, maju, czerwcu i lipcu 2015 r. na nieruchomości przy ul. [...] w B., działając na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 oraz art. 21 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm., dalej: o.p.) w zw. z art. 6q i art. 6o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289, dalej: u.c.p.g.) oraz art. 1,2, 17, 18 i 21 ustawy z dnia 12 października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1659 ze zm.) utrzymaoł w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu tego rozstrzygnięcia na wstępie opisano dotychczasowy przebieg postępowania i poczynione w sprawie ustalenia faktyczne.

W tym zakresie wskazano, że w dniu 28 marca 2013 r. przedstawiciel Spółdzielni złożył deklarację DGO-2 o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na nieruchomości położonej w B., przy ul. [...]. W dokumencie tym wskazał, że deklaruje selektywne zbieranie wytworzonych odpadów, które będą gromadzone w pojemnikach umiejscowionych w altance obok budynku ul. [...] w B. Niniejsza nieruchomość jest nie jest zamieszkała przez mieszkańców, na jej terenie znajdują się wyłącznie przedsiębiorstwa i punkty usługowe. W deklaracji podano, że na terenie nieruchomości znajdują się: sklep lub inny lokal handlowy, zatrudniający 47,5 pracowników, lokal gastronomiczny z 70 miejscami konsumpcyjnymi, biuro lub inny zakład usługowy zatrudniający 52 pracowników, szpital lub dom opieki z 6 łóżkami, przychodnia lub gabinet lekarski zatrudniający 5 osób oraz siedziba B zatrudniająca 25 pracowników. Spółdzielnia złożyła zapotrzebowanie na 2 sztuki pojemników o pojemności 1100 l na odpady suche, odbierane 4 razy w miesiącu oraz na pojemnik na odpady mokre, odbierany 4 razy w miesiącu. Łączna miesięczna kwota za gospodarowanie odpadami komunalnymi została zadeklarowana w wysokości [...] złotych i obejmowała odbiór 12 sztuk pojemników na odpady w ciągu miesiąca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00