Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 8 lutego 2018 r., sygn. III SA/Wr 771/17

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankowska-Szostak (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Sędzia WSA Katarzyna Borońska, Tomasz Świetlikowski, Protokolant Katarzyna Kiermacka, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 8 lutego 2018 r. sprawy ze skargi W. Z. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia [...] lipca 2017 r. nr [...] w przedmiocie negatywnej opinii wniosku w sprawie wydania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Postanowieniem z [...] czerwca 2017 r. Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w O. negatywnie zaopiniowała wniosek W. Z. w sprawie udzielenia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży w nowo uruchamianej placówce handlowej "A" przy ul. [...] w O.

W uzasadnieniu postanowienia Komisja wskazała, że podstawą do wydania takiej opinii był fakt, że lokalizacja punktu sprzedaży przy ul. [...] w O. nie spełnia wymogów określonych w § 1 pkt 1 Uchwały Nr [...] Rady Miasta O. z dnia [...] lutego 2003 r. w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta O., zgodnie z którym: " Nie wydaje się zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych , jeżeli: najbliższa odległość mierzona w linii prostej pomiędzy budynkiem lub obiektem, w którym znajduje się punkt sprzedaży, a budynkami: szkół, (...) obiektów kultu religijnego, (...) wynosi mniej niż 30m".

Komisja podkreśliła (powołując się na przeprowadzone pomiary), że punkt sprzedaży przy ul. [...] w O. położony jest w odległości 7,65 m od "B" w O.

Ponadto MKRPA wyjaśniła, że nie mogła zastosować w rozpatrywanej sprawie § 2 pkt 1 cyt. wyżej uchwały, zgodnie z którym: " od zasad określonych w § 1 można odstąpić w przypadku gdy: usytuowanie punktu sprzedaży napojów alkoholowych nie koliduje z funkcjonowaniem podmiotów określonych w § 1 pkt 1", albowiem usytuowanie punktu sprzedaży koliduje z funkcjonowaniem "B" w O. Komisja zaznaczyła, że do w/w "B" prowadzą trzy wejścia usytuowane po trzech stronach [...], tj. od strony [...], ul. [...] i pl. [...]. Komisja wyjaśniła, że "B" jest miejscem kultu religijnego gromadząca mieszkańców z całego miasta i o różnych porach dnia, w związku z powyższym wierni korzystają ze wszystkich wejść (które są otwarte) i przechodzą również w najbliższym sąsiedztwie "A". Dodatkowo wskazała, że jedno z wejść do "B" z którego najczęściej korzystają wierni, odbywa się w ciągu ruchu pieszego - obok wejścia do w/w sklepu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00