Orzeczenie
Postanowienie WSA w Poznaniu z dnia 14 lutego 2018 r., sygn. IV SAB/Po 97/17
Odrzucenie skargi
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grażyna Radzicka Sędzia WSA Maciej Busz Asesor sądowy WSA Maria Grzymisławska-Cybulska (spr.) Protokolant st.sekr.sąd. Agata Tyll-Szeligowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 lutego 2018 r. sprawy ze skargi K. P. na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w P. w przedmiocie odwołania od decyzji administracyjnej o zwolnieniu postanawia odrzucić skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi [...] (dalej jako: Skarżący) jest bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu (dalej jako: DIAS) w przedmiocie odwołania od decyzji administracyjnej o zwolnieniu ze służby.
Skarżący rozpoczął pracę w Urzędzie Celnym w Poznaniu, Oddziale Celnym w Kaliszu dnia 12 grudnia 1994 r. W dniu 09 maja 2017 r. Skarżący otrzymał od DIAS pisemną propozycję pracy na podstawie art. 165 ust. 7 ustawy wprowadzającej przepisy o KAS, określającą warunki zatrudnienia Skarżącego w ramach korpusu służby cywilnej na stanowisku starszy kontroler skarbowy, Dział Podatku Akcyzowego i Podatku od Gier w Drugim Urzędzie Skarbowym w Kaliszu. Skarżący - jak wskazuje widniejący na pisemnej propozycji zatrudnienia jego podpis - propozycję przyjął w dniu 23 maja 2017 r.
Pismem sporządzonym dnia 17 maja 2017 r. Skarżący wniósł odwołanie od otrzymanej propozycji, podnosząc że zaskarżona propozycja w istocie rzeczy jest decyzją o jego zwolnieniu ze Służby Celno-Skarbowej. Skarżący wskazał, że domaga się pozostawienia go funkcjonariuszem w Służbie Celno-Skarbowej. Podkreślił, że zaskarżona decyzja jest nieważna i bezprawna, ponieważ w świetle przepisów art. 165 ust. 3, art. 170 ust 1, art. 179 i art. 180 ustawy wprowadzającej przepisy o KAS, brak podstaw prawnych do złożenia mu propozycji pracy. Podniesiono zarzut naruszenia art. 165 ust 7 ustawa wprowadzającej przepisy o KAS poprzez nieuwzględnienie w procesie składania propozycji ustawowych przesłanek, a w szczególności posiadanych kwalifikacji. Skarżący podniósł też zarzuty naruszenia art.6, art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, art. 77 kpa poprzez niewłaściwą ocenę materiału dowodowego skutkującą uznaniem, że ma on być zwolniony podczas gdy jego kwalifikacje, wiedza i staż służby uzasadniały pozostawienie go w roli funkcjonariusza. Skarżący wskazał, że decyzja jest niezgodna z prawem i z Konstytucją RP.