Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Opolu z dnia 20 lutego 2018 r., sygn. II SA/Op 491/17

Ruch drogowy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Teresa Cisyk Sędziowie Sędzia WSA Ewa Janowska Sędzia WSA Daria Sachanbińska (spr.) Protokolant Referent stażysta Katarzyna Działek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 lutego 2018 r. sprawy ze skargi H. J. na akt Burmistrza Głubczyc z dnia 2 marca 2017 r. w przedmiocie zatwierdzenia projektu wykonawczego docelowej organizacji ruchu 1) stwierdza nieważność zaskarżonego aktu w całości, 2) zasądza od Burmistrza Głubczyc na rzecz skarżącej H. J. kwotę 797 (siedemset dziewięćdziesiąt siedem) złotych, tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej przez H. J., zwaną dalej skarżącą, jest akt Burmistrza Głubczyc z dnia 2 marca 2017 r. w przedmiocie zatwierdzenia projektu wykonawczego docelowej organizacji ruchu.

Wydanie zaskarżonego aktu poprzedziło postępowanie o następującym przebiegu:

Pismem z dnia 24 października 2016 r. Burmistrz Głubczyc zwrócił się do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Głubczycach o rozpatrzenie i zaopiniowanie przez Komisję Ładu i Porządku Publicznego prośby mieszkańców ul. [...] w [...], dotyczącej ograniczenia ruchu ciężkich pojazdów.

W dniu 2 marca 2017 r., po uzyskaniu m.in. pozytywnej opinii ww. Komisji, Burmistrz Głubczyc, na podstawie § 3 ust. 1a pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. nr 177, poz. 1729, z późn. zm. [obecnie Dz. U. z 2017 r. poz. 784]), zatwierdził projekt wykonawczy docelowej organizacji ruchu sporządzony dla gminnej drogi wewnętrznej ul. [...] w [...]. Zatwierdzona zmiana stałej organizacji ruchu obejmowała zmianę oznakowania pionowego na ul. [...] przez wprowadzenie zakazu wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 2,5 tony - znak B-18. W opisie technicznym projektu w pkt 2 "Przedmiot i zakres opracowania" wskazano, że planowana zmiana wynika z prośby mieszkańców przedmiotowej ulicy. Natomiast w pkt 3 "Opis stanu istniejącego" podano m.in., że ul. [...] w [...] jest wewnętrzną drogą gminną klasy D (dojazdowa) o jezdni z nawierzchnią z kostki brukowej betonowej. Na końcu ulicy zlokalizowany jest wjazd bramowy do przedsiębiorstwa rolniczego, który obsługuje ruch ciężkich ciągników i maszyn rolniczych, powodujący znaczne obciążenie dla istniejącej nawierzchni drogi oraz uciążliwość i utrudnienia dla mieszkańców osiedla.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00