Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 6 grudnia 2017 r., sygn. II SA/Ke 740/17

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Ziomek, Sędziowie Asesor WSA Agnieszka Banach, Sędzia WSA Jacek Kuza (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Joanna Dziopa, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 grudnia 2017 r. sprawy ze skargi [...] Przedsiębiorstwo Projektowo - Budowlano - Handlowe Sp. z o.o. w P. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie odmowy przywrócenia terminu do wniesienia zażalenia oddala skargę.

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze postanowieniem z [...], po zapoznaniu się z wnioskiem [...] PPBH Sp. z o.o. w P. o przywrócenie terminu do wniesienia zażalenia na postanowienie Wójta Gminy z [...] w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu zmiany koncesji, na podstawie art. 58, art. 59 § 2 w zw. z art. 123 kpa, odmówiło przywrócenia terminu do wniesienia zażalenia.

W uzasadnieniu Kolegium podniosło, że postanowienie organu I instancji zawierało pouczenie, że stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. Z akt sprawy wynika, że adresowana do strony przesyłka polecona za potwierdzeniem odbioru, zawierająca powyższe postanowienie odebrana została 5 czerwca 2017 r. przez pełnomocnika, tym samym 7-dniowy termin do wniesienia zażalenia upłynął 12 czerwca 2017 r. Spółka zażalenie na powyższe postanowienie nadała w placówce innego operatora niż operator wyznaczony, tj. DPD w dniu 12 czerwca 2017 r., a do organu wpłynęło ono 14 czerwca 2017 r., a więc z naruszeniem 7-dniowego terminu przewidzianego przepisami kpa. Skutkowało to wydaniem postanowienia o stwierdzeniu uchybienia terminu do wniesienia zażalenia. Przedmiotowe postanowienie zostało odebrane przez stronę 19 lipca 2017 r., a 26 lipca 2017r. (data nadania) Spółka wniosła o przywrócenie terminu do wniesienia zażalenia wskazując, że zażalenie zostało nadane przesyłką kurierską w firmie DPD Polska Sp. z o.o. 12 czerwca 2017 r. i była pewna, że zostało ono wniesione prawidłowo z zachowaniem terminu. Spółka podniosła, że niedotrzymanie terminu do wniesienia zażalenia nie nastąpiło z jej winy, a wynikało z nienależytego pouczenia przez organ o obowiązku skorzystania wyłącznie z usług Poczty Polskiej S.A.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00