Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 21 września 2017 r., sygn. I SA/Ke 452/17

Podatki inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Surma, Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak, Sędzia WSA Danuta Kuchta (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Anna Adamczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 września 2017 r. sprawy ze skargi G. sp. z o.o. w likwidacji w W. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Kielcach z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od gier za miesiąc maj 2011 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w K. decyzją z [..]nr [...] utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego

w K. z [..]nr [...], odmawiającą G. G. Sp. z o.o. w likwidacji z siedzibą w W. (Spółka) stwierdzenia nadpłaty w podatku od gier za maj 2011 r. w wysokości 296.000 zł.

W uzasadnieniu wskazano, że 22 grudnia 2016 r. Spółka złożyła korektę deklaracji POG-4 za maj 2011 r. wraz z pisemnym uzasadnieniem przyczyny złożenia korekty oraz wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku od gier za ww. miesiąc. W uzasadnieniu wniosku Spółka wskazała, że prowadziła działalność polegająca na urządzaniu gier na automatach do gier o niskich wygranych na podstawie zezwoleń udzielonych przez organy państwowe. Dokonane ustawą

z 19 listopada 2009 r. podwyższenie stawki podatku od gier ze stawki 180 Euro od sztuki urządzenia do 2000 zł spowodowało de facto, w ocenie strony, konieczność likwidacji działalności w większości punktów gier, bowiem wiele punktów gier nie było w stanie zarobić na własne utrzymanie. Ustawa o grach hazardowych nie została notyfikowana Komisji Europejskiej. Strona podniosła, że istotą wniosku jest kwestia czy przepisy ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, będące podstawą przyszłego rozstrzygnięcia sprawy przez organ dotyczące wysokości podatku od gier od działalności w zakresie gier na automatach o niskich wygranych, naruszają art. 56 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, jak i powinny podlegać notyfikacji Komisji Europejskiej i czy jako przepisy techniczne nie obowiązują jednostek prawnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00