Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 28 września 2017 r., sygn. II SA/Go 722/17

Samorząd terytorialny

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Adam Jutrzenka-Trzebiatowski Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Dziedzic (spr.) Asesor WSA Jarosław Piątek Protokolant st. sekr. sąd. Agata Przybyła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 września 2017 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego na uchwałę Rady Miejskiej z dnia 23 lutego 2017 r. nr XLI/331/17 w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy - Miasto w 2017 roku oddala skargę.

Uzasadnienie

Rada Miejska uchwałą z dnia 23 lutego 2017 r., Nr XLI/331/17, działając na podstawie art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 856, dalej jako u.o.z.) uchwaliła program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy w roku 2017.

Skargę na powyższą uchwałę wniósł Prokurator Rejonowy zarzucając rażące naruszenie:

- art. 11a ust. 2 u.o.z. poprzez nieuprawnione powtórzenie i modyfikację w treści § 1 pkt 10,11 oraz w § 2 ust. 2 uchwały treści przepisów ustawowych,

- art. 11a ust. 2 u.o.z. poprzez nie sprecyzowanie w § 5 pkt 2 w jaki sposób będzie realizowana pomoc udzielana szczeniętom i kociętom,

- art. 11a ust. 2 pkt 3 u.o.z. w zw. z § 2 Rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 26.08.1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt poprzez brak określenia w § 5 ust. 4 uchwały czasookresu odławiania zwierząt,

- art. 11a ust. 2 pkt 2 u.o.z. poprzez niesprecyzowanie w § 5 pkt 7 uchwały zagadnień dotyczących opieki nad kotami wolno żyjącymi, w tym m.in. nie wskazanie sposobu opieki, nie wskazanie w jaki sposób będzie odbywało się dokarmianie oraz nie wskazanie konkretnych miejsc dokarmiania, jak też konkretnych podmiotów zajmujących się opieką nad wolno żyjącymi kotami

Na podstawie tak sformułowanych zarzutów Prokurator wniósł o stwierdzenie nieważności powyższej uchwały w całości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00