Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 3 sierpnia 2017 r., sygn. I SA/Po 523/17

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Waldemar Inerowicz Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Nikodem (spr.) Sędzia WSA Karol Pawlicki Protokolant: sekretarz sądowy Agata Pasternak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 03 sierpnia 2017 r. sprawy ze skargi [...] Sp. z o.o. w [...] (dawniej: [...] Sp. z o.o. w [...]) na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy określenia wysokości nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2010r. I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Burmistrza [...] z dnia [...], nr [...]; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] na rzecz skarżącej spółki kwotę [...] zł ( słownie: [...] 00/100 ) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Burmistrz Ł. decyzją z [...] marca 2013 r. określił spółce nadpłatę w podatku od nieruchomości za rok 2010 w kwocie [...]zł, w związku z podwójnym opodatkowaniem oraz odmówił określenia wysokości nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2010 rok w kwocie [...]zł.

W uzasadnieniu decyzji wskazał, że spółka wystąpiła z wnioskiem z [...] grudnia 2012 r. o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za rok 2010. Wraz z wnioskiem złożyła skorygowaną deklarację na podatek od nieruchomości za rok 2010, w której wykazała podatek w wysokości [...] zł. W związku z tym, że prawidłowość skorygowanej deklaracji budziła wątpliwości, po przeprowadzeniu postępowania podatkowego, organ wydał decyzję określającą wysokość podatku za 2010 rok, uwzględniając jedynie podwójne opodatkowanie budynku, nie podzielając jednocześnie stanowiska spółki co do interpretacji pojęcia budowli. Zdaniem spółki opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości będą podlegały wyłącznie fundamenty, na których zostały posadowione urządzenia stacji redukcyjno-pomiarowych gazu oraz obudowa tych urządzeń (kontener), jeżeli jest trwale związana z gruntem. Tym samym wartość urządzeń zlokalizowanych w stacjach redukcyjno-pomiarowych nie powinna być uwzględniona do podatku od nieruchomości. Jednakże w ocenie organu podatkowego w przedmiotowej sprawie brak jest podstaw do całkowitego oddzielenia urządzeń stacji redukcyjno-pomiarowej gazu od fundamentu. Zatem opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości podlegają zarówno fundamenty, jak i pozostałe elementy tej stacji składające się na budowlę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00