Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 lipca 2017 r., sygn. II SA/Wa 2115/16

Broń i materiały wybuchowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Góraj, Sędziowie WSA Stanisław Marek Pietras, Maria Werpachowska (spr.), Protokolant specjalista Elwira Sipak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 lipca 2017 r. sprawy ze skarg P.M. i [...] Towarzystwa Strzeleckiego "[...]" z siedzibą w [...] na decyzję Komendanta Głównego Policji z dnia [...] września 2016 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia pozwolenia na broń palną sportową 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję organu I instancji; 2. zasądza od Komendanta Głównego Policji na rzecz P.M. kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania, 3. zasądza od Komendanta Głównego Policji na rzecz [...] Towarzystwa Strzeleckiego "[...]" z siedzibą w [...] kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania

Uzasadnienie

Komendant Główny Policji decyzją z dnia [...] września 2016 r. nr [...] wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 i art. 268a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.) oraz art. 18 ust. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2012 r. poz. 576 ze zm.), utrzymał w mocy decyzję Komendanta Wojewódzkiego Policji w B. z dnia [...] czerwca 2016 r. nr [...] w przedmiocie cofnięcia P. M. pozwolenia na broń palną do celów sportowych.

Komendant Wojewódzki Policji w B. decyzją z dnia [...] czerwca 2016 r., cofnął P. M. pozwolenie na broń palną do celów sportowych, wskazując jako podstawę rozstrzygnięcia art. 18 ust. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji. Strona nie posiadała aktualnej licencji sportowej uprawniającej ją do udziału we współzawodnictwie w sporcie strzeleckim, w związku z czym ustały okoliczności faktyczne, które stanowiły podstawę do wydania jej tego pozwolenia.

Od powyższej decyzji strona wniosła odwołanie, zarzucając organowi obrazę art. 6, art. 7, art. 75 § 1, art. 77 § 1, art. 107 § 1, art. 155 kpa oraz art. 1, art. 10 ust. 3 pkt 3 i art. 18 ust. 4 ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji. Wnoszący wskazał na czasochłonność i koszty procedury uzyskania z PZSS licencji sportowej oraz powołał się na opinię Katedry Prawa Administracyjnego UMK w Toruniu w zakresie regulacji ustawy o broni i amunicji oraz wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 15 czerwca 2016 r., sygn. akt II OSK 2462/14. Zdaniem odwołującego organ nie ma prawa żądać dokumentów, o których mowa w art. 10 b ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji. P. M. wniósł o uchylenie decyzji i przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia, ewentualnie wyznaczenie nowego terminu zakończenia postępowania odwoławczego umożliwiającego stronie uzyskanie stosownych dokumentów z PZSS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00