Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 26 lipca 2017 r., sygn. I SA/Po 672/17

Podatek od nieruchomości

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Kucznerowicz Sędziowie Sędzia NSA Włodzimierz Zygmont (spr.) Sędzia WSA Dominik Mączyński Protokolant: sekretarz sądowy Krzysztof Dzierzgowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 lipca 2017 r. sprawy ze skargi [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] nr [...] w przedmiocie w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości oraz stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2008 rok I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Prezydenta Miasta [...] z dnia [...] nr [...]; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] na rzecz strony skarżącej kwotę [...] tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Prezydent Miasta P. decyzją [...] lipca 2013 r. określił P. S.4 S.. z o.o. w P. ( dawniej W. S. Sp. z o.o.) zobowiązanie w podatku od nieruchomości za 2008 r. w kwocie [...]zł oraz stwierdził istnienie nadpłaty w kwocie [...]zł. W uzasadnieniu podniósł, że spółka [...] grudnia 2012 r. wniosła o stwierdzenie i zwrot nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007-2012 wraz z korektami deklaracji podatkowych za wymienione lata. W uzasadnieniu wniosku , powołując się na art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy z [...] stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 ze zm., dalej: "u.p.o.l.") oraz art. 3 pkt 3 ustawy z [...] lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm., dalej: "P.b." wywodziła, że opodatkowała jako budowle związane z działalnością gospodarczą zieleń i nasadzenia, podczas gdy obiekty te nie spełniają definicji obiektu budowlanego. Ponadto kontenerowe stacje redukcyjno-pomiarowe, punkty pomiarowe, punkty redukcyjno-pomiarowe, urządzenia techniczne i pomiarowe nie stanowią obiektu budowlanego lub obiekt budowlany stanowić będzie tylko ich część. Nie są one też budowlami. Prezydent Miasta P. przyjął ustalenie, że cała sieć gazowa wraz z kontenerowymi stacjami redukcyjno-pomiarowymi, punktami pomiarowymi, redukcyjno-pomiarowymi oraz urządzeniami technicznymi i pomiarowymi stanowią całość techniczno-użytkową, w związku z czym należy uznać je za budowlę. Opodatkowaniu podlegają zarówno fundamenty, jak i pozostałe elementy tej stacji składające się na budowlę. Jednak część wskazanych urządzeń budowlanych położona jest na terenie miejscowości Ś., i z tego powodu nie mogły zostać opodatkowane . W rezultacie umniejszył zobowiązanie podatkowe o [...] zł, a ponadto uznał, że zieleń i nasadzenia nie stanowią one budowli, więc umniejszył zobowiązanie podatkowe o dalszą kwotę [...]zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00