Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 26 lipca 2017 r., sygn. II SA/Go 454/17

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Pauter (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Dziedzic Asesor WSA Zbigniew Kruszewski Protokolant sekr. sąd. Małgorzata Zacharia-Gardzielewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 lipca 2017 r. sprawy ze skargi Gminy na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody z dnia [...] r. nr [...] w sprawie stwierdzenia nieważności Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy w sprawie weryfikacji wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy na okres od [...] r. do [...] r. oddala skargę.

Uzasadnienie

W dniu 27 stycznia 2017r. M Sp. z o.o. złożyły w Urzędzie Miasta i Gminy wniosek o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy na okres od [...] kwietnia 2017 roku do [...] kwietnia 2018 roku.

W dniu [...] lutego 2017 r. Burmistrz Miasta i Gminy wydał upoważnienie Nr [...], w którym upoważnił Ł.D. kierownika Wydziału Inwestycji w Urzędzie Miasta i Gminy do weryfikacji taryf zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków wniosku złożonego w dniu 27 stycznia 2017 r. przez M Sp. z o.o. w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Następnie, działając na podstawie przedmiotowego upoważnienia, kierownik Wydziału Inwestycji wydał dokument weryfikacji wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy na okres od [...] kwietnia 2017 roku do [...] kwietnia 2018 roku. Dokument ten nie został opatrzony datą. Kierownik Wydziału Infrastruktury dokonał oceny formalnej wniosku i w podsumowaniu wskazał, że "wniosek z formalnego punktu widzenia jest w zasadzie kompletny i nie występują błędy rachunkowe. Zawiera może w niektórych punktach bardzo ogólne informacje, ale przepisy nie precyzują zakresu tych informacji w poszczególnych elementach taryfy. Zawarte we wniosku dane liczbowe wynikają z posiadanej ewidencji księgowej, która pozwala przyporządkować koszty do poszczególnych działalności przedsiębiorstwa, a także w odniesieniu do taryf, ale tylko w sposób zaprezentowany we wniosku. Zmiana alokacji kosztów i opracowanie nowej struktury i rodzaju taryf wymaga zmian ewidencji księgowej, dostosowanie jej do potrzeb wynikających z lokalnych uwarunkowań. Przygotowany wniosek nie daje podstaw do negatywnej weryfikacji ze strony Burmistrza".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00