Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 czerwca 2017 r., sygn. IV SA/Wa 18/17

Planowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Anna Szymańska (spr.), Sędziowie sędzia WSA Leszek Kobylski, sędzia WSA Iwona Owsińska-Gwiazda, Protokolant ref. Joanna Kicińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 czerwca 2017 r. sprawy ze skargi K. P. i P. P. na uchwałę Rady Miasta [...] z dnia [...] grudnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego stwierdza nieważność § 50 pkt 4 zaskarżonej uchwały w odniesieniu do działki nr ewidencyjny [...] i [...] z obrębu [...] Miasta [...]

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi wniesionej przez K. P. i P. P. (dalej także jako skarżący) do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie jest uchwała Rady Miasta [...] z dnia [...] grudnia 2012r. nr [...] w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta [...], dalej jako "plan".

Stan faktyczny, istotny dla rozstrzygnięcia sprawy jest następujący:

Rada Miejska w [...] podjęła w dniu [...] grudnia 2012r. uchwałę w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania dla obszaru wyżej wskazanego. Pismem z dnia [...] października 2016r., złożonym w organie w dniu [...] października 2016r., skarżący jako właściciele działki nr ewidencyjny [...] i [...] z obrębu [...] Miasta [...], na podstawie art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządnie gminnym (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 446 ze zm., dalej u.s.g.), złożyli do Rady Miejskiej w [...] wezwanie do usunięcia naruszenia prawa w zakresie § 50 pkt 4 planu, który przewiduje zakaz lokalizacji przydomowych oczyszczalni ścieków. Twierdzą, że zapis ów narusza w sposób nadmierny ich uprawnienia właścicielskie chronione art. 140 i 144 k.c. oraz art. 31, art. 32 i art. 64 ust. 3 Konstytucji RP. Powoływali się także na naruszenie art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r, poz. 250 ze zm.). Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa nie zostało rozpatrzone uchwałą Rady.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00