Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 czerwca 2017 r., sygn. IV SA/Wa 370/17

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Łukasz Krzycki, Sędziowie sędzia WSA Joanna Borkowska (spr.), sędzia WSA Przemysław Żmich, Protokolant ref. staż. Magdalena Dębska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 czerwca 2017 r. sprawy ze skargi [...] S.A. na decyzję Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia [...] grudnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji oddala skargę.

Uzasadnienie

Przedmiotem kontroli sądowoadministracyjnej jest decyzja Ministra Infrastruktury i Budownictwa z [...] grudnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji w zakresie terminalu [...] w S. dla inwestycji towarzyszącej pn. "[...]" polegającej na budowie [...] [...] relacji [...] na odcinku [...] o długości ok. [...] km (dalej również "inwestycja").

Zaskarżona decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym i prawnym.

O. S.A. z siedzibą w W. (dalej również "skarżąca", "Spółka", "inwestor") wnioskiem z [...] sierpnia 2015 r., uzupełnionym [...] sierpnia 2015 r. i [...] września 2015 r., wystąpiła o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji ww. inwestycji.

Wojewoda [...] (dalej również "Wojewoda", "organ pierwszej instancji") decyzją z [...] października 2015 r. nr [...], działając na podstawie art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. poz. 267 ze zm., dalej "k.p.a.") oraz art. 5 ust. 1 ustawy z [...] kwietnia [...] r. o inwestycjach w zakresie terminalu [...] w S. (Dz. U. z [...] r. poz. [...] ze zm., dalej również "specustawa [...]") ustalił lokalizację ww. inwestycji. Ustalenia Wojewody dotyczyły m.in.:

- w punkcie II ppkt 2 decyzji, w ramach określenia warunków technicznych realizacji inwestycji, że skrzyżowania z drogami publicznymi, liniami kolejowymi, wodami płynącymi i elementami infrastruktury technicznej (kolizje) należy wykonywać w porozumieniu z ich zarządcami oraz zgodnie z przepisami odrębnymi,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00