Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 czerwca 2017 r., sygn. IV SA/Wa 767/17

Odpady

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Tomasz Wykowski, Sędziowie sędzia WSA Kaja Angerman, sędzia WSA Alina Balicka (spr.), Protokolant spec. Piotr Jędrasik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 czerwca 2017 r. sprawy ze skargi Zakładu Usług Komunalnych w M. Sp. z o.o. z siedzibą w M. na decyzję Głównego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia [...] stycznia 2017 r. nr [...] w przedmiocie wymierzenia administracyjnej kary pieniężnej 1. stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji; 2. zasądza od Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na rzecz skarżącego Zakładu Usług Komunalnych w M. Sp. z o.o. z siedzibą w M. kwotę 400 (czterysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Główny Inspektor Ochrony Środowiska decyzją z [...] stycznia 2017 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, z późn. zm.), zwanej dalej "kpa", po rozpatrzeniu odwołania Zakładu [...] w M., ul. [...],[...] M., od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z [...] marca 2014 r., znak: [...], wymierzającej karę pieniężną w wysokości 10 000 zł za prowadzenie działalności bez zezwolenia w zakresie unieszkodliwiania odpadów, utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie sprawy.

Na podstawie ustaleń kontroli przeprowadzonej przez [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w dniach od 7 września do 30 września 2010 r. w Zakładzie [...] w M., ul. [...], [...] M., stwierdzono, iż Zakład poddaje unieszkodliwianiu odpady bez wymaganego zezwolenia. Zgodnie z Uchwałą Nr [...] Rady Miasta i Gminy M. z [...] listopada 2009 r., z dniem 1 stycznia 2010 r. utworzony został zakład budżetowy pn. "Zakład [...] w M. " (dalej ZGK), który przejął zarząd i nadzór nad eksploatacją składowiska w m. S., gm. M.. Przedmiotową uchwałą Gmina przekazała w użyczenie ZGK prowadzenie ww. obiektu składowiskowego. Podczas kontroli ustalono, iż do sierpnia 2010 r. ZGK, według prowadzonej ewidencji, poddał unieszkodliwieniu na ww. składowisku odpady o następujących kodach: 03 03 07, 20 03 01, 20 03 03, 19 08 01. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzono, że kontrolowana jednostka powinna posiadać zezwolenie na unieszkodliwianie odpadów zgodnie z art. 26 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. W toku ww. kontroli [...] Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska kontrolowany nie przedstawił zezwolenia na unieszkodliwianie odpadów. Przedstawiono natomiast decyzję Starosty C. z [...] stycznia 2006 r. znak: [...] zezwalającą Urzędowi Miasta i Gminy w M. na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów oraz zbierania i transportu odpadów, wraz ze zmianą z [...] lutego 2008 r., znak: [...] oraz ze zmianą z [...] listopada 2008 r., znak: [...].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00