Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Opolu z dnia 22 czerwca 2017 r., sygn. II SA/Op 233/17

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Daria Sachanbińska Sędziowie Sędzia WSA Grażyna Jeżewska (spr.) Sędzia NSA Jerzy Krupiński po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 22 czerwca 2017 r. sprawy ze skargi Ogólnopolskiego Stowarzyszenia A z siedzibą w [...] na postanowienie Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Opolu z dnia 19 kwietnia 2017 r., nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie wymierzenia kary z tytułu nielegalnego użytkowania obiektu budowlanego oddala skargę.

Uzasadnienie

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Opolu 23 grudnia 2014 r. przeprowadził kontrolę w sprawie robót budowlanych polegających na wykonaniu stacji bazowej telefonii komórkowej na dachu budynku przy [...] w [...]. W toku kontroli ustalono, że na dachu tego budynku ustawiono konstrukcje wsporcze zlokalizowane nad klatką nr [...]. Konstrukcja od strony mostu na [...] wykonana jest na podstawie metalowej składającej się z pól wypełnionych betonowym balastem, na której zamocowano 3 maszty o wysokości 3 m, na których zmocowano anteny sektorowe i radioliniowe. Organ ustalił, że montaż urządzeń i konstrukcji wsporczej rozpoczęto 9 września a zakończono 10 września 2013 r., zaś 26 sierpnia 2014 r. zmodyfikowano konfigurację antenową poprzez zamontowanie 3 anten sektorowych. Wskazał, że inwestor nie występował o udzielenie pozwolenia na budowę ani nie dokonał zgłoszenia zamiaru wykonania robót.

Poza tym Zastępca Naczelnika Wydziału Urbanistyki, Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta [...] w piśmie skierowanym do PINB w Opolu z dnia 16 stycznia 2015 r. wyjaśnił, że zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 3b Prawa budowlanego zgłoszenia wymagają urządzenia o wysokości 3 m, a roboty polegające na wykonaniu linii zasilającej wymagają pozwolenia na budowę. Z kolei pismem z 19 stycznia 2015 r. Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa UM [...] stwierdziła, że urządzenie o parametrach podanych w przedstawionej kwalifikacji przedsięwzięcia, na podstawie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących oddziaływać na środowisko (...)(Dz. U. nr 213, poz. 1397, z późn. zm.), nie kwalifikuje się do grupy przedsięwzięć mogących (zawsze lub potencjalnie) oddziaływać na środowisko i tym samym nie wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przy czym organ ustalił, że inwestor dokonał zgłoszenia instalacji emitującej pola elektromagnetyczne w dniu 22 maja 2013 r., a kolejne zmiany zgłoszenia dotyczącego przedmiotowej instalacji były dokonywane w dniu 7 kwietnia 2014 r. i 1 grudnia 2014 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00