Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 22 czerwca 2017 r., sygn. I SAB/Ol 3/17
Podatkowe postępowanie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Wojciech Czajkowski, Sędziowie sędzia WSA Renata Kantecka (sprawozdawca),, sędzia WSA Jolanta Strumiłło, Protokolant specjalista Paweł Guziur, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 22 czerwca 2017r. sprawy ze skargi spółki A na działanie Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej (obecnie Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego) w przedmiocie przewlekłego prowadzenia postępowania kontrolnego w sprawie podatku od towarów i usług za okres od lutego do kwietnia 2013 r. oddala skargę
Uzasadnienie
I SAB/Ol 3/17
Uzasadnienie
A. Sp. z o.o. w L. (zwana dalej: skarżącą, Spółką), wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargę na przewlekłe prowadzenie przez Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w O. postępowania kontrolnego w sprawie podatku od towarów i usług za okres od lutego do kwietnia 2013r..
Jak wynika z przedłożonych w sprawie dokumentów Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w O. wszczął postępowanie kontrolne postanowieniem z dnia ‘[...]" w zakresie rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatku od towarów i usług za poszczególne okresy rozliczeniowe od lutego do kwietnia 2013r. Kontrolowana Spółka odebrała postanowienie w dniu 13 czerwca 2013r.. Przedmiotem analizy organu było sprawdzenie prawidłowości wykazanych w deklaracjach podatkowych VAT-7 kwot podatku naliczonego, gdyż za konieczne uznano sprawdzenie rzetelności transakcji gospodarczych Spółki zawartych z dostawcami granulatu złota i srebra oraz z ich kontrahentami.
Przed upływem terminu określonego w upoważnieniu, Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w O. (dalej Dyrektor UKS, organ) postanowieniem z dnia ‘[...]", powołując się na art. 140 § 1 i art. 216 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012r. poz. 749 ze zm.), dalej "O.p.", w związku z art. 31 ust. 1 ustawy z 28 września 1991r. o kontroli skarbowej (Dz.U. z 2011r. nr 41 poz. 214 ze zm.), dalej "u.k.s.", przedłużył termin zakończenia kontroli. Postanowieniem z dnia "[...]" organ ponownie przedłużył termin zakończenia kontroli. Każdorazowo wskazywał, że przyczyną przedłużenia kontroli podatkowej i postępowania kontrolnego jest gromadzenie materiału dowodowego oraz dokonanie jego szczegółowej analizy i oceny, w celu ustalenia stanu faktycznego sprawy. Przedstawiał nowy, przewidywany termin załatwienia sprawy.