Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 21 czerwca 2017 r., sygn. III SA/Gl 263/17

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędziowie Sędzia WSA Agata Ćwik-Bury (spr.), Sędzia WSA Marzanna Sałuda, po rozpoznaniu na w trybie uproszczonym w dniu 21 czerwca 2017 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w Ś. na postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia [...] r., nr [...]. w przedmiocie stwierdzenia uchybienia terminowi do wniesienia odwołania i odmowy przywrócenia terminu do wniesienia odwołania oddala skargę.

Uzasadnienie

1.Przedmiotem skargi "A" sp. z o.o. (dalej: Strona, Skarżący) jest postanowienie Dyrektora Izby Skarbowej w K. (dalej: organ II instancji, organ odwoławczy) z dnia [...] r. znak: [...] i znak: [...] stwierdzające uchybienie terminowi do wniesienia odwołania od decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego w C. (dalej: organ I instancji) z dnia [...] r. znak: [...] i odmawiające przywrócenia terminu do wniesienia tego odwołania.

2. Postępowanie przed organami podatkowymi

2.1. Powołaną decyzją organ I instancji dokonał wymiaru podatku od towarów i usług za okres od maja 2014r. do sierpnia 2014 r. Decyzja została przekazana w dniu [...] r. za pośrednictwem platformy elektronicznej ePUAP na skrzynkę odbiorczą pełnomocnika Strony. Z Urzędowego Poświadczenia Doręczenia wynika, że doręczenia dokonano w dniu [...] r.

Z uwagi na fakt, że ww. decyzja figurowała w systemie ePUAP Urzędu Skarbowego w C. jako oczekująca na doręczenie, w dniu [...] r. wysłano ją ponownie, traktując tą wysyłkę jako zawiadomienie powtórne.

W ramach czynności wyjaśniających kwestię doręczenia pracownik Urzędu Skarbowego w C. w dniu [...] r. przeprowadził rozmowę z konsultantem ePUAP, w trakcie której uzyskano informację dotyczącą istniejących od początku sierpnia 2016 r. problemów z generowaniem zwrotnych potwierdzeniem odbioru - UPD, które są widoczne tylko dla administratora systemu.

Wobec powyższego przez wewnętrzną aplikację: Regionalna Pomoc Informatyczna został zgłoszony wniosek do administratora systemu o wydruk wygenerowanych potwierdzeń odbioru UPD dla adresata: [...]. Z przekazanego do organu pierwszej instancji wydruku Urzędowego Poświadczenia Doręczenia (Identyfikator Poświadczenia: [...]) wynika, że odbiór decyzji znak: [...] nastąpił w dniu [...] r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00